مقالات

آشنایی با انواع چراغ دیواری و کاربردهای آن ها

آشنایی با انواع چراغ دیواری و کاربردهای آن ها

آشنایی با انواع چراغ دیواری

فهرست مطالب

چراغ‌ها کاربردها و انواع مختلفی دارند که مردم از آن‌ها برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌کنند. در کنار روشنایی چراغ، فاکتورهای بسیاری به انتخاب‌های مردم برای مکان‌های متفاوت اضافه شده است. به دنبال این تقاضا نیز تنوع کار در بین چراغ‌ها رفته و رفته بیشتر شده است. امروزه انواع چراغ دیواری نیز در کنار لامپ های هالوژن و لامپ های کم مصرف، یکی از لامپ های پرکاربرد به حساب می آید.

 اگر بخواهیم بیشتر راجع به این موضوع صحبت کنیم یک نکته حائز اهمیت وجود دارد که حتما باید به آن اشاره کنیم. امروزه استفاده از چراغ‌ها در طرح‌ و رنگ‌های مختلف و نورپردازی فضا بخش مهمی از دیزاین است. به نوعی که تغییری کوچک در نور یا مدل چراغ، دکور منزل شما را زیر و رو می‌کند. یکی از چراغ‌هایی که امروزه کاربرد بسیاری پیدا کرده‌اند، چراغ دیواری است. انواع چراغ دیواری در بازار موجود است که با توجه به استایل خاصی که دارند، طرفداران بسیاری نیز دارند.

در این مقاله در کنار شما همراهان عزیز زینولایت، به بررسی و بحث درباره انواع چراغ های دیواری می‌پردازیم. از کاربردها، جنس و نکات خرید آن ها نیز صحبت می‌کنیم.

لامپ دیواری چیست

چراغ دیواری چیست؟

به احتمال بالا شما حداقل یکی از انواع چراغ دیواری را تا به امروز دیده‌اید. چراغ دیواری یک وسیله روشنایی است که همان‌طور که از نامش پیدا است، بر روی دیوار نصب می‌شود. هدف استفاده از این چراغ ها بسیار متفاوت است. برخی از مردم از آن‌ها به عنوان یک وسیله تزئینی برای داخل فضای خانه، محل کار و یا مواردی از این دست استفاده می‌کنند. یا اینکه مثلا برخی دیگر از آن‌ها برای روشنایی محوطه حیاط، تراس یا مواردی از این دست استفاده می‌کنند. در ادامه کامل‌تر راجع به کاربردهای چراغ دیواری صحبت خواهیم کرد.

در ابتدا این چراغ‌ها از یک چراغ، پایه و محافظ یا حباب درست می‌شد و بیشترین کاربرد آن‌ها نصب در محوطه‌های باز چون حیاط یا بالای در‌ها بود. اما رفته رفته این داستان کاملا تغییر کرد و با تغییر دیدگاه مردم نسبت به این محصول، انواع چراغ دیواری با کارایی‌ها و تکنولوژی‌های مختلف تولید و به بازار عرضه شد. چراغ دیواری در حال حاضر یک محصول چندکاره و بسیار مفید و پر تقاضا در بازار است که در طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیادی تولید می‌شود.

برای مشاهده ی لامپ های بخار سدیم کلیک کنید.

چراغ های دیواری به چند دسته تقسیم می شوند؟

در حال حاضر انواع چراغ دیواری با اهداف و کاربردهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. در این قسمت از مقاله به بررسی و توضیح انواع چراغ دیواری می‌پردازیم. چراغ دیواری نیز مانند لامپ های کم مصرف انواع مختلفی دارد. این لامپ ها به طور کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل چراغ دیواری بیرونی و چراغ دیواری داخلی است. این دسته‌بندی خود به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم شده و انواع چراغ دیواری را در بر می‌گیرد.

در ابتدا به معرفی انواع چراغ دیواری داخلی می‌پردازیم. این چراغ‌ها داخل خانه نصب می‌شوند. یکی از مدل‌های این دسته از چراغ‌های دیواری، مدل لوستری آن است. چراغ‌هایی بزرگ با زرق و برق فراوان که مناسب برای سقف‌های بلند هستند. مدل بعدی flush است. این نمونه الگوبرداری شده از دیوارکوب‌های قدیمی است. نزدیک به سطح دیوار قرار می‌گیرد و ثابت است.

از دیگر انواع چراغ دیواری که می‌توانیم نام ببریم، چراغ دیواری محلی است. با الگوبرداری از سبک قدیمی و کلاسیک ساخته می‌شوند. معمولا برای دیزاین‌های خاص، هتل‌ها، کافه‌ها و مواردی از این دست از آن‌ها استفاده می‌کنند. چراغ مطالعه دیواری یک دسته دیگر از انواع چراغ دیواری است. معمولا در کنار تخت خواب یا میز مطالعه با یک طراحی خاص نصب می‌شود. برخی از آن‌ها متحرک و برخی دیگر ثابت هستند. یک ایده بسیار عالی برای کسانی است که قبل از خواب مطالعه می‌کنند.

چراغ دیواری

چراغ دیواری اتاق خواب دیگر مدلی است که از آن حرف میزنیم. این چراغ دیواری‌ها جایگزین همان چراغ خواب‌های قدیمی شده‌اند. البته طرح و مدل‌هایی که این محصولات دارند اصلا قابل قیاس با عصر قدیمی‌تر خود نیست. یک نوع چراغ دیواری هم داریم به نام دیوار کوب‌های پارچه‌‌ای، که با یک روکش ظریف و خاص از جنس ابریشم، مخملی یا مواردی از این دست ساخته می‌شوند و یک محصول زیبا را ارائه می‌کنند.

این مواردی که نام بردیم برخی از انواع چراغ دیواری داخلی بود. در ادامه به معرفی چند نمونه از انواع چراغ دیواری بیرونی می‌ پردازیم. همان‌طور که مشخص است، این محصولات بیرون از خانه در فضای تراس، حیاط، پارکینگ یا مواردی از این دست نصب می‌شوند. البته مدل خیلی خاصی ندارند و بر اساس محل نصبشان نام‌گذاری می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان به این موارد اشاره کرد؛

  • مدل باغی
  • مدل سردری
  • مدل پارکینگی
  • و مواردی از این دست.

دسته‌بندی‌های دیگری هم وجود دارند که مثلا بر اساس طراحی انواع چراغ دیواری است که شامل موارد زیر می‌شود؛

  • دفنی
  • فانوسی
  • صنعتی
  • بدون شاخه
  • شاخه‌ای
  • و مواردی دیگر از این دست.

لامپ های دیواری چه کاربردی دارند؟

در این قسمت به همراه شما عزیزان زینولایت، می‌خواهیم ببینیم که انواع چراغ دیواری چه کاربردهایی دارند؟ کاربرد اصلی چراغ کاملا مشخص است که یک وسیله روشنایی است و از آن برای روشنایی محوطه و فضاهای مختلف استفاده می‌شود. اما برای چراغ دیواری فقط روشنایی مطرح نیست. بلکه دکور و دیزاین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یعنی شما به عنوان یک وسیله زینتی نیز برای دکورهای مختلف خود به آن می‌توانید نگاه کنید. برخی از آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط در یک نقطه به طور متمرکز نور ایجاد می‌کنند که برای مطالعه و یا بولد کردن یک جای خاص بی‌نظیر هستند. برای تابلوهای عکس و گالری‌ها کاربرد بسیاری دارند. استفاده در حیاط، بالای در، پارکینگ و مواردی دیگر از این دست نیز از دیگر کاربردهای آن‌ها است.

برای مشاهده ی لامپ های ال ای دی حبابی کلیک کنید.

انواع جنس بدنه در چراغ های دیواری

انواع چراغ دیواری وجود دارد که جنس ساخت بدنه آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. معمولا بر اساس محل استفاده از این چراغ‌ها، آن‌ها را از جنس‌های مختلف ساخته و با روکش یا رنگ‌های مختلف می‌پوشانند. پلاستیک یکی از جنس‌هایی است که بسیار زیاد از آن تولید می‌شود. این مدل هم استحکام لازم را دارد و هم سبک است و نصب راحتی دارد. دیگر مدل‌های چراغ‌های دیواری از جنس‌های فلزی هستند. برای ساخت آن‌ها از آهن، آلومینیوم، برنج، مس و فولاد استفاده می‌شود.

انواع چراغ های دیواری

راهنمای خرید چراغ های دیواری

نکاتی وجود دارد که شما برای خرید چراغ دیواری باید بدانید. از آنجاییکه انواع چراغ دیواری در بازار وجود دارد با رعایت این نکات یک خرید خوب و مطمئن داشته باشید.
در ابتدا در نظر داشته باشید که شما با چه هدف و کاربردی قصد خرید این چراغ را دارید. سپس اندازه و فضای نصب چراغ خود را دقیق اندازه‌گیری کنید. میزان نوردهی چراغ خود را در نظر داشته باشید. مثلا اگر چراغ را برای روشنایی فضای باز می‌خواهید نمی‌توانید چراغ با روشنایی متمرکز بخرید. نحوه خاموش و روشن شدن، رنگ نور، ضد آب بودن یا نبودن و مواردی از این دست دیگر نکات مهم خرید است. به عنوان نکته آخر، حتما سعی کنید از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید تا بتوانند به خوبی شما را برای خریدتان راهنمایی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله از انواع چراغ دیواری صحبت کردیم و گفتیم که چه کاربردهای بسیاری دارد. برای استفاده در تراس، باغ، فضای باز، فضای بزرگ و کوچک، به عنوان تکمیل کننده دیزاین و دکوراسیون و مواردی دیگر از این دست یک محصول تکمیل و عالی است. اگر شما نیز به دنبال محصولی با این کیفیت و مشخصات هستید، حتما به خرید چراغ دیواری فکر کنید.

زینولایت

سوالات متداول

  • چراغ های دیواری چیست؟

به احتمال بالا شما حداقل یکی از انواع چراغ دیواری را تا به امروز دیده‌اید. چراغ دیواری یک وسیله روشنایی است که همان‌طور که از نامش پیدا است، بر روی دیوار نصب می‌شود. هدف استفاده از این چراغ ها بسیار متفاوت است. برخی از مردم از آن‌ها به عنوان یک وسیله تزئینی برای داخل فضای خانه، محل کار و یا مواردی از این دست استفاده می‌کنند. یا اینکه مثلا برخی دیگر از آن‌ها برای روشنایی محوطه حیاط، تراس یا مواردی از این دست استفاده می‌کنند. در ادامه کامل‌تر راجع به کاربردهای چراغ دیواری صحبت خواهیم کرد.

  • از کجا می توانیم انواع لوازم روشنایی را خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید انواع لامپ های ال ای دی شمعی، لامپ های ای ای دی حبابی، نوار چسب برق و سایر لامپ ها را دارید، می توانید از طریق زینولایت که نزدیک به نیم قرن تجربه ی فروش لوازم روشنایی دارد اقدام کنید. زینولایت انواع لامپ ها را با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار شما قرار می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *