مقالات

جدیدترین ایده ها برای نورپردازی سقف پذیرایی خانه

جدیدترین ایده ها برای نورپردازی سقف پذیرایی خانه

نورپردازی سقف خانه

فهرست مطالب

نورپردازی سقف خانه می تواند فضای اطراف شما را بسیار روشن کند و همچنین علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی خاصی را به خانه شما می بخشد. البته که باید دکور و عناصر معماری موجود را در نظر بگیرید. از آنجایی که آنها معمولا منبع نور اولیه یک اتاق هستند، انتخاب یک چراغ مناسب می تواند محیط را روشن کرده و خانه را زیباتر کند. اما چه ایده هایی برای نورپردازی سقف یک خانه وجود دارد؟

انواع مختلفی از چراغ های سقفی وجود دارد که هر کدام هدف خاصی را انجام می دهند. نورپردازی و چراغ ها باید در مناطقی نصب شوند که کمترین میزان نور خورشید را دریافت می کنند. به عنوان مثال، اگر نور طبیعی در راهرو وجود ندارد، اضافه کردن یک چراغ سقفی می تواند نور کافی را در ساعات عصر فراهم کند. با این کار از مصرف بی رویه برق نیز جلوگیری می کنید.

همانطور که دوست دارید بدانید چه چراغی برای خانه شما مناسب تر می باشد، این آزادی را نیز دارید که بیش از یک چراغ را برای سقف خانه خود انتخاب کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام چراغ سقفی را باید خریداری کنید، به فعالیت های مختلفی که در اتاق انجام می دهید، فکر کنید. ممکن است در اتاق مطالعه باشید و طبیعتاً در چنین مکانی نیاز به روشنایی زیادی هستید؛ بلعکس آن بودن در یک اتاق خواب، نیازمند چراغ و لامپ هایی که نور ملایم داشته باشد.

تصویری از پذیرایی خانه

نورپردازی مدرن با لامپ LED

تولیدکنندگان با تولید بیشتر و بیشتر نورهای LED که برای استفاده در خانه طراحی شده اند، سعی دارند تا نیاز کسانی که دوست دارند خانه شان روشنایی زیادی بگیرد را بر طرف کنند؛ این خبر خوبی است، زیرا پیدا کردن روشنایی را برای صاحبان خانه آسان‌ تر می ‌کند. لامپ های ال ای دی، در طیف گسترده ای از رنگ ها و پرداخت های مختلف موجود هسند. اکنون می توانید انواع مختلف چراغ های LED را پیدا کنید که با دکوراسیون هر خانه ای ترکیب شوند.

چه صاحب خانه ای مدرن و چه سنتی باشید، پیدا کردن سبک مورد علاقه تان با چنین لامپ هایی امکان پذیر است. تکنولوژی LED بسیار مدرن، اقتصادی و البته سازگار با محیط زیست می باشد. این فناوری به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای روشنایی تبدیل شده، اما به نظر شما چرا؟ زیرا مزایای بسیار زیادی را ارائه می دهد که به سادگی نمی توان آنها را نادیده گرفت. هیچ اتاقی وجود ندارد که این لامپ ها در آن کار نکنند. لامپ های ال ای دی حبابی برای کل فضای بیرونی و فضای داخلی خانه شما از جمله حمام و آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب، تا راهرو و راه پله قابل استفاده هستند.

تصویری از پذیرایی خانه

نورپردازی سقف با لامپ های هالوژن

لامپ های هالوژن در کاربردهای مختلفی اعم از تجاری و مسکونی استفاده می شود. استفاده از لامپ هالوژن بسیار رایج است. آنها را می توان در چراغ های جلو خودرو، روشنایی زیر کابینت و چراغ های کار پیدا کرد. علاوه بر این، چنین لامپ هایی مانند لامپ ‌های MR و PAR اغلب برای نوردهی مستقیم مانند نورافکن ها استفاده می شوند. همچنین افراد زیادی از آنها به طور فزاینده ای به عنوان جایگزین کارآمدتری برای لامپ های رشته ای استفاده می کنند. معمولاً برای ایجاد یک نور ملایم استفاده از لامپ های هالوژن پیشنهاد می شود.

تصویری از آشپرخانه

از لوسترهای خاص و مدرن استفاده کنید

لوسترها یکی دیگر از گزینه هایی برای روشن کردن خانه و تزیین دکوراسیون داخلی خانه استفاده می شوند. آنها دارای شکل های متفاوت بوده و برای سلیقه های مختلف یافت می شوند. همچنین می توان برای لوسترها از لامپ با اشکال گوناگون مانند لامپ های ال ای دی اشکی یا لامپ های ال ای دی شمعی استفاده کرد. معمولاً برای روشن کردن پذیرایی یا اتاق های خواب انتخاب کردن لوسترها، هوشمندانه است؛ اما با این حال افراد زیادی سعی می کنند از آنها فقط برای فضای اتاق هایی که بزرگتر هستند، استفاده نمایند. همچنین بعد از آویزان شدن از سقف نور مستقیم را به سمت پایین ساطع می کنند.

نورپردازی پذیرایی

از تجهیزات بلد و بزرگ برای نورپردازی سقف خانه استفاده کنید

چراغ های آویز برای روشنایی کار و محیط مناسب تر هستند. این نوع وسایل، نورها را در یک منطقه کوچکی اشغال می شود، اما می تواند نور زیادی را از خود ساطع کنند. همچنین لامپ هایی که دارای تزییناتی روی خود دارند و لامپ را بزرگتر از حد معمول خود نشان می دهند، زیبایی خاصی را به خانه هایی می دهند که دارای فضای بزرگی هستند. به عبارتی دیگر می توانید تجهیزات بلد و بزرگ را برای فضاهایی که وسایل در آنها کمتر است و نیاز دارید تا خلوتی آن را با وسیله های بزرگتر اشغال کنید، مناسب هستند. شما می توانید برای نورپردازی سقف خانه، از آویزهایی استفاده کنید که بزرگتر می باشند، اما سعی نکنید برای اتاق های خواب یا فضاهایی که کوچکتر هستند، استفاده کنید. زیرا جلوه آویز و اتاق را خراب می کند.

بعضی از لوسترها بسیار بزرگ و پر زرق و برق هستند. در انتخاب این مدل از لوسترها، باید دقت کنید. چون بخش زیادی از توجه را به خود جلب می کنند، در نتیجه بایستی بتوانید در مکان درستی آنها را نصب کنید. تنظیم صحیح ارتفاع این نوع چراغ سقفی نیز مهم است. در خانه هایی که دارای لابی بزرگی هستند، چنین لوسترهایی به چشم می آیند و تنظیم ارتفاع آن نیز بسیار مورد اهمیت می باشد.

نورپردازی آشپرخانه

از چراغ‌آویزهای مختلف برای جدا کردن فضاها استفاده کنید

چراغ های آویز می توانند یک فضای آرام را برای هر اتاق ایجاد کنند. بسیاری از صاحبان خانه ها از چراغ های آویز برای آشپزخانه خود استفاده می کنند، اما این سبک می تواند در اتاق خواب یا حتی در اتاق نشیمن نیز شگفت انگیز باشد. این نوع لامپ برای روشنایی محیط نیز ایده آل است. آنها می توانند یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهند؛ زیرا آویز مقداری از نور را به سمت سقف هدایت می کند. نورپردازی سقف با چنین آویزهایی بسیار زیبا می شود. از آنها می توان برای جدا کردن فضاهای مختلف نیز استفاده نمود. تمامی این موارد بستگی به سلیقه افراد دارد، اما این ایده در بسیاری از خانه ها به چشم می آید.

نورپزدازی اتاق خواب

از تجهیزات نورپردازی سقف خانه با متریال طبیعی استفاده کنید

استفاده از لامپ های باکیفیت باعث می شود جلوه خانه تان نیز، زیباتر دیده شود. انتخاب متریال مناسب باعث می شود تا طولانی تر عمر کنند و در دراز مدت نیاز به تعمیر داشته باشند. متریال های طبیعی یکی از مواردی است که باید هنگام خرید لامپ برای نورپردازی سقف خانه در نظر داشته باشید.  شیشه یک جنس محبوب برای تزیین کردن لامپ ها می باشد؛ زیرا نور را به خوبی پخش می کند.

این متریال به راحتی با دکوراسیون منزل شما ترکیب می شود و اگر به دنبال چیزی هستید که بیشتر کاربردی باشد تا تزئینی، به راحتی می توانید چراغ های سقفی شیشه ای را پیدا کنید که ظاهر زیبایی دارند. با این حال راه های زیادی برای کار با شیشه وجود دارد. می ‌توانید چراغ با شیشه ‌های رنگی انتخاب کنید تا بتواند به اتاق شما جلوه خاص دیگری دهد.

لامپ هایی که در اطرافشان پارچه دارد نیز، جلوه‌ای ایجاد می کند که حالت آرامش ‌بخشی دارد. سایه های پارچه ای برای اتاق خواب محبوب هستند، اما شما قطعا می توانید این سبک را در اتاق نشیمن یا اتاق ناهارخوری خود اجرا کنید. به طور کلی سعی کنید از متریال هایی استفاده کنید که نه تنها با فضای خانه شما هماهنگ شده، بلکه کیفیت بالایی نیز داشته باشد.

فروشگاه زینولایت 

منابع

startosphere

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *