مقالات

مقایسه ی دو نوار چسب پر کاربرد، لنت برق یا چسب برزنتی؟

مقایسه لنت برق با چسب برزنتی

فهرست مطالب

انتخاب نوار چسب لنت برق یا چسب برزنتی بسیار دشوار است. دلیل این امر را می توان ویژگی های مشترک این دو نوار چسب دانست. نوار چسب های برزنتی به صورت چند لایه ساخته می شوند. در حالی که چسب های لنت برق یا نوار چسب برق تنها یک لایه دارند. این امر موجب شده تا سایر تفاوت های میان این دو چسب نمایان شوند. در ادامه شما را با ویژگی ها و کاربرد های این دو نوار چسب آشنا می کنیم.

نوار چسب لنت برق یا چسب برزنتی

نوار چسب لنت برق یا چسب برزنتی

مقایسه نوار چسب برزنتی و چسب لنت برق

نوار چسب های لنت برق و برزنتی دو مدل از کاربردی ترین و پرفروش ترین نوع چسب هستند. هر کدام از این چسب ها کاربرد ها و ویژگی های مخصوصی دارند. البته از آن جایی که آن ها در برخی از ویژگی ها مشترک هستند، به طور متداول با یکدیگر مقایسه خواهند شد. نوار چسب های لنت برق، چسب های مقاوم در برابر جریان برق هستند. از این جهت به یکی از حیاتی ترین تجهیزات برق کاران به حساب می آیند. این چسب ها معمولا از وینیل PVC بسیار نرم ساخته می شوند.

به همین دلیل میزان کشسانی بالایی دارند. برخلاف چسب های لنت برق، چسب های برزنتی از هیبرید یا کامپوزیت ساخته شده اند. این چسب ها، چسب هایی پارچه ای هستند که بر روی آن ها لایه ای از پلی اتیلن مشاهده می شود. میزان حساسیت فشار در چسب های برزنتی بسیار بیشتر از چسب های لنت برق است. این امر موجب شده تا چسبندگی این چسب ها به طور شگفت انگیزی افزایش یابد.

نوار چسب لنت برق

نوار چسب لنت برق

ویژگی ها و کاربرد های چسب برزنتی

از بارز ترین ویژگی های چسب های برزنتی را می توان ماندگاری بالا آن ها دانست. این چسب ها عمر طولانی مدتی دارند و یکبار مصرف نیستند. این چسب ها با عنوان چسب های همه کاره شناخته می شوند. دلیل این امر، این است می توان از آن ها در تمامی سطوح استفاده کرد. از دیگر ویژگی های چسب های برزنتی می توان به ضدآب بودن آن ها اشاره کرد. به موجب این ویژگی، چسب های برزنتی به گزینه ایده آلی برای رفع نشتی تبدیل شده اند.

به طور کلی می توان گفت که از این چسب ها می توان برای تعمیر موقت ابزار و وسایل استفاده کرد. چسب های برزنتی به دلیل چسبندگی بسیار زیادی دارند. از این جهت به هیچ عنوان نباید بر روی پوست چسبانده شوند؛ زیرا ممکن است آسیب های جدی را در هنگام جدا شدن از پوست ایجاد کنند. از دیگر کاربرد های چسب های برزنتی می توان به آب بندی لوله ها، وصله زدن، بسته بندی و … اشاره کرد.

چسب برزنتی

چسب برزنتی

خاصیت ضدآب بودن چسب های برزنتی و افزایش کاربرد آن

همان طور که عنوان شد، یکی از ویژگی های مهم چسب های برزنتی، خاصیت ضدآب بودن آن است. به همین دلیل چسب های برزنتی را پرکاربرد ترین چسب ها در صنایع و مصارف خانگی می دانند. استفاده از پلی اتیلن در لایه بیرونی این چسب ها، مقاومتشان را در برابر آب افزایش می دهد. به همین دلیل بدون نگرانی می توانید از آن ها در محیط های مرطوب استفاده کنید. جالب است بدانید که ارتش آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم از چسب های برزنتی با عنوان چسب اردک نام می برد.

این نوار چسب همچنین با عنوان چسب های تعمیر موقت نیز شناخته می شود. به همین دلیل می توان با استفاده از آن، از نشتی آب در شلنگ ها جلوگیری کرد. تعمیر سوراخ های لوله پلیکا نیز با چسب های برزنتی امکان پذیر خواهد بود. استفاده از این چسب ها برای تعمیرات، تا حد چشمگیری هزینه های شما را کاهش می دهد. این امر را از دیگر مزیت های چسب های اردکی یا برزنتی می دانند.

قدرت چسبندگی چسب برق

قدرت چسبندگی چسب برق

بررسی میزان چسبندگی و استحکام چسب های برزنتی

همان طور که عنوان شد، چسب های برزنی به استحکام بسیار بالا معروف هستند. این امر را می توان یکی از نقاط قوت چسب های اردکی دانست. به موجب این ویژگی می توان از چسب های برزنتی برای سطوح مختلف استفاده کرد. یکی از کاربرد های این چسب ها، آویزان کردن اجسام توسط آن ها است. شما می توانید بدون در نظر گرفتن وزن یک جسم، آن را با چسب اردکی به دیوار یا سقف آویزان کنید. این چسب ها دارای حالت کشسانی بسیار بالایی هستند و می توانند به راحتی وزن اجسام را تحمل کنند.

میزان چسبندگی عامل مهمی است که در خریداری این چسب ها باید بدان دقت کنید. چسب های برزنتی به خودی خود، چسبندگی بالایی دارند. دلیل این امر را می توان حساسیت بالای آن ها به فشار دانست. از سوی دیگر تولید کنندگان در تلاش هستند تا میزان چسبندگی این چسب ها را افزایش دهند. به همین دلیل می توان گفت، چسب برزنتی هایی که دارای الیاف در ساختار خود هستند، چسبندگی بالاتری نسبت به چسب های برزنتی معمولی دارند.

ویژگی ها و کاربرد های چسب لنت برق

نوار چسب های لنت برق از دیگر انواع چسب های پرکاربرد هستند. این چسب ها اغلب در تمام منازل یافت می شوند. دلیل این امر را می توان ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت های بالا آن دانست. همان طور که از نام چسب های لنت برق مشخص است، از آن ها برای مواد الکتریکی استفاده می شود. اصلی ترین کاربرد این چسب ها، سیم پیچی سیم های لخت است.

همچنین می توانید از آن ها برای محافظت از سیم های آسیب دیده نیز استفاده کنید. این چسب ها عایق برق هستند و موجب کاهش برق گرفتگی می شوند. بر روی این چسب ها یک لایه براق وجود دارد که دارای قابلیت نوشتار هستند. به همین دلیل می توانید از این چسب ها برای علامت گذاری سیم ها نیز استفاده کنید.

کاربرد چسب های برزنتی

کاربرد چسب های برزنتی

چسب های لنت برق و کاربرد آن در دنیا ورزش

چسب های لنت برق در دنیا ورزش نیز کاربرد دارند. شما می توانید چوب های راگبی یا هاکی را با استفاده از چسب ها مقاوم سازی کنید. همچنین بسیاری از ورزشکاران، محافظ های ساق پا خود را با استفاده از این چسب ها محکم می کنند. این امر تاثیر چشمگیری در کاهش آسیب های جسمانی دارد. شما می توانید چسب های لنت برق برای دسته چوب های بدمینتون و تنیس نیز استفاده کنید. این امر از زخمی شدن دست های شما جلوگیری می کند.

با چسب های لنت برق زیبایی منازل خود را چندین برابر کنید

تنوع رنگ در چسب های لنت برق بسیار گسترده است. همان طور که عنوان شد این چسب ها ظاهر براقی دارند. به همین دلیل می توانند جلوه وسایل یا دیوار اتاق ها را چندین برابر کنند. شما می توانید از این چسب ها برای تزیین اتاق کودکان استفاده کنید. تزیین پایه آباژور ها، چراغ های مطالعه و … نیز از دیگر کاربرد های چسب های لنت برق هستند. از سوی دیگر، این چسب ها گزینه بسیار مناسبی برای علامت گذاری هستند. به همین دلیل می توانید از آن ها برای نشانه گذاری پرونده ها در ادارات، کتاب ها و … بهره بگیرید.

با نوار چسب های لنت برق کمپینگ راحت تری را تجربه خواهید کرد

چسب های لنت برق نیز مانند چسب های برزنتی دارای خاصیت ضدآب هستند. به همین دلیل همراه داشتن آن در کمپینگ ها ضروری خواهد بود. اگر در مسافرت ها و کمپینگ ها، چادر مسافرتی شما سوراخ شد، می توانید چسب های لنت برق آن را وصله کنید. این امر از نفوذ هوای سرد و گرم یا باران به داخل چادر جلوگیری می کند. این چسب های همه کاره برای تعمیرات موقت نیز کاربرد خواهند داشت. در کمپینگ ها می توانید با استفاده از چسب لنت برق، بند لباس درست کنید. این چسب همه کاره می تواند سفری لذت بخش را برای شما به ارمغان آورد.

چسب های لنت برق مناسب تر هستند یا چسب های برزنتی

در مطالب پیشین، ویژگی ها و کاربرد های نوار چسب لنت برق و چسب برزنتی را بررسی کردیم. این دو مدل چسب، شباهت بیشماری به یکدیگر دارند. اما در برخی ویژگی ها با یکدیگر متفاوتند. به عنوان مثال می توان گفت که چسب های برزنتی، عایق برق نیستند. از این جهت نمی توانید از آن ها برای سیستم های الکتریکی استفاده کنید.

همچنین میزان چسبندگی و استحکام در چسب های برزنتی بسیار بیشتر از چسب های لنت برق است. به همین دلیل توانایی بالایی در تحمل اجسام با وزن بالا دارند. به طور کلی برای خرید نوار چسب لنت برق یا چسب برزنتی باید به کاربرد و هدف مورد نظر خود توجه کنید. سپس با بررسی ویژگی های این نوار چسب ها، بهترین گزینه را برای فعالیت خود برگزینید.

قیمت نوار چسب برق

قیمت نوار چسب برق

خریداری نوار چسب لنت برق یا چسب برزنتی با بهترین قیمت

یکی از فاکتور های مهم در خریداری نوار چسب لنت برق یا چسب برزنتی، قیمت آن ها است. شما باید با توجه به بودجه مالی خود این چسب ها را خریداری کنید. البته این چسب ها قیمت مقرون به صرفه ای دارند. با این حال با مراجعه به وبسایت زینولایت، می توانید چسب های برزنتی و لنت برقی را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

نتیجه گیری

نوار چسب لنت برق یا چسب برزنتی، دو مدل از پرکاربرد ترین چسب های جهانی هستند. این چسب ها را می توان در صنایع و مشاغل مختلف استفاده کرد. علاوه بر این، گزینه بسیار مناسبی برای مصارف شخصی هستند. این چسب ها در برابر آب و رطوبت مقاوم اند و چسبندگی بیشتری نسبت به چسب های معمولی دارند. شما می توانید برای انتخاب این چسب ها با کارشناسان زینولایت در ارتباط باشید.

فروشگاه زینولایت

منابع :

https://www.adezif.com/single-sided-adhesive-velcro-ps-18

https://www.tarpsnow.com/tarp-glue-vinyl-cement-pint.html#:~:text=Our%20Tarp%20Glue%20is%20a,brushed%20on%20quickly%20and%20smoothly.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *