مقالات

چگونه در خانه رینگ لایت بسازیم؟

ساخت رینگ لایت درخانه

فهرست مطالب

نور نقش مهمی در کیفیت ویدیوها و عکس های شما دارد. رینگ لایت بخش مهمی از جعبه ابزار هر عکاسی است. رینگ لایت اگر چه کمی گران بوده، اما باعث زیبا و درخشان شدن عکس ها می شود. از آنجایی که رینگ لایت ها به شکل دایره هستند، می توانید لنز دوربین خود را بین حلقه دایره ای رینگ لایت قرار دهید. آنها هر گونه سایه و تابش خیره کننده ای را که روی سوژه شما می افتد، از بین می برند. رینگ لایت یک منبع نوری متحرک و فشرده، با استفاده از لامپ های ال ای دی می باشد.

برخلاف چراغ هایی که در استودیو ها ثابت هستند، می ‌توانید رینگ لایت ها را با خود حمل کرده و در هر جایی مانند خانه، خیابان و غیره استفاده کنید. به همین دلیل، امروزه بسیاری از علاقه مندان به عکاسی به نحوه ساخت رینگ لایت با دستان خود در خانه علاقه مند هستند. بنابراین، دستورالعمل های گام به گام به شما کمک می کند تا با دستان خود یک رینگ لایت بسازید.

کاربرد گسترده رینگ لایت

کاربرد گسترده رینگ لایت

روش ساخت رینگ لایت در خانه

از رینگ لایت ها می توان برای مصارف مختلفی در عکاسی و فیلم برداری استفاده کرد. برای ایجاد یک رینگ لایت خانگی نیازی به ابزار خاصی نیست و هر کسی می تواند به راحتی در خانه، رینگ لایت مدنظر خود را در طرح و رنگ مورد علاقه خود دریت کند. تقریبا تمامی روش هایی که برای ساخت رینگ لایت در خانه استفاده می شود، یکسان بوده و دارای تجهیزات مشابه است. همچنین، در تمامی روش ها ابتدا باید بر روی مقوا یا چوب طرح اولیه رینگ لایت را بکشید.

 گام اول: برش مقوا

همانطور که گفته شد، اولین کار این است که طرح کلی رینگ لایت را در نظر بگیرید. برای این کار می توان از یک درب قابلمه بزرگ که در تمامی آشپزخانه ها پیدا می شود، استفاده کرد. سپس، دور درب را با مداد روی مقوا ترسیم کرده و سپس یک دایره بیرونی نیز کشیده تا حلقه شکل بگیرد. بهتر است حلقه رینگ لایت را نازک نکشید، زیرا به فضایی برای نصب چراغ ‌ها نیاز دارید.

گام دوم: حلقه را از مقوا برش دهید

برای برش حلقه رینگ لایت می توان از هر نوع ابزاری مانند قیچی یا چاقو استفاده کرد. نکته قابل اهمیت این است که هنگام برش حلقه، از حلقه داخلی شروع کنید و بعد از انجام این کار، حلقه بیرونی را برش دهید.

استفاده از رینگ لایت در صنعت مد


استفاده از رینگ لایت در صنعت مد

گام سوم: حلقه را با فویل آلومینیومی روکش کنید.

بعد از اتمام این مرحله، حلقه رینگ لایت را در فویل آلومینیومی بپیچید. دلیل اصلی انجام این کار اضافه کردن بازتاب بیشتر پس از وصل شدن چراغ های LED است. اما مرحله اجباری نیست.

گام چهارم: چراغ های نوار LED را به حلقه رینگ لایت مقوایی آلومینیومی وصل کنید

مرحله بعدی، اتصال چراغ های نوار LED به دایره براق رینگ لایت بوده و چراغ هایی که استفاده می کنید دارای یک نوار 3 متری با آداپتور برق برای نصب آسان است.

گام پنجم: فویل آلومینیومی و چراغ های LED را با نوار چسب محکم کنید

هنگامی که چراغ ها وصل شدند، با مقداری نوار چسب شفاف دور چراغ های حلقه لایت را بچسبانید تا بر روی رینگ لایت، فیکس شوند.

گام ششم: چراغ های LED را روشن کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می کنند

خوب تقریباً به پایان مراحل ساخت نزدیک شده اید. در این مرحله باید چراغ های رینگ لایت را وصل کنید تا ببینید آیا کار می کنند یا خیر. پس از تست و کارایی درست، می توانید از رینگ لایت خانگی خود لذت ببرید. در کل، ساخت رینگ لایت خانگی حدود 30 دقیقه طول می کشد.

عکاسی با موبایل با نورپردازی رینگ لایت

ساخت رینگ لایت در خانه

ساخت رینگ لایت آسان

اگر نمی دانید که چگونه یک رینگ لایت  را با دستان خود در خانه بسازید. در ابتدا باید بدانید که ساخت آن کمی زمان بر است. اما رینگ لایتی که در خانه ساخته می شود نسبت به رینگ لایت های بیرونی دوام بیش تری دارد. پس برای ساخت رینگ در خانه مراحل زیر را دنبال کنید.

تجهیزات لازم برای ساخت رینگ در خانه

تجهیزاتی که برای ساخت رینگ لایت لازم است:

  • سیم برق
  • تخته
  • 12 عدد لامپ
  • چراغ
  • چسب حرارتی
  • سوکت
  • کابل برق
  • پیچ گوشتی
  • بست
  • سیم چین
  • متر
  • دریل
  • مداد
  • اره
کارایی فراوان نور رینگ لایت

کارایی فراوان نور رینگ لایت

گام به گام برای ساخت رینگ

ابتدا باید بر روی یک تخته، دو دایره داخلی و بیرونی بکشید و سپس با اره، دور آن ها را برش دهید تا کاملا  به شکل یک حلقه در بیایند. قطر و اندازه تخته می تواند متغیر باشد. اگر رینگ لایت برای فیلمبرداری یا عکسبرداری استفاده می شود، قطر آن باید 60 سانتی متر و اگر برای سلفی ها و عکاسی عادی کاربرد دارد، قطر آن باید30-40 سانتی متر باشد.

حالا باید چراغ های داخل رینگ را درست کنید. با استفاده از یک دریل و پیچ گوشتی، چند سوراخ ایجاد کنید. سپس سوکت ها را دقیقا در مرکز سوراخ ها قرار داده و در جای خود سفت کنید. سیم های اتصال باید از پشت لوله کمی نمایان باشند. پس از آن، نوبت به سیم کشی می رسد. ابتدا سیم ها را لخت کرده و به صورت یک سیم مشکی و یک سیم سفید بر روی تخته قرار دهید. در پایان نیز می توانید رینگ لایت را روی یک پایه مخصوص، متصل کنید.

ساخت رینگ لایت خانگی ارزان

رینگ لایت یک ابزار نورپردازی دایره ای شکل است که به طور یکنواخت سوژه یک عکس کلوزآپ را روشن و نورانی می کند. رینگ لایت ها در عکاسی پرتره محبوب بسیاری دارند. علاوه بر نور کلی استودیو، یک عکاس یا فیلمبردار حرفه ای ممکن بوده از رینگ لایت استفاده کند تا مطمئن شود که صورت سوژه به طور یکنواخت با نور ملایم و دلپذیری روشن می شود.

بنابراین، مانند بسیاری از محصولات، قیمت رینگ لایت موجود در بازار به کیفیت و کاربرد مورد نیاز شما بستگی دارد. برخی از رینگ ها، تنظیمات متغیری را برای رنگ و روشنایی لامپ ها در نظر می گیرند که این عوامل در قیمت رینگ لایت تاثیر می گذارد. به همین دلیل بهتر است به فکر ساخت رینگ لایت در خانه باشید. زیرا گران بودن به معنای کیفیت بهتر رینگ لایت نیست.

ابتدا حلقه رینگ لایت را بسازید

حلقه رینگ لایت، مهمترین بخش پروژه ساخت رینگ لایت در خانه است. زیرا بدون آن ها، هیچ راهی برای اتصال LED های خود نخواهید داشت و نمی توانید چراغ ها را به چیز دیگری وصل کنید. شما می توانید تقریباً از هر چیزی برای درست کردن حلقه استفاده کنید مانند مقوا، پلاستیک یا حتی چوب. اما بهتر است از چوب استفاده کنید تا بتوانید برخی از مهارت های نجاری را نیز از این طریق بیاموزید.

بنابراین، طرح مدنظر خود برای رینگ را بر روی چوب بکشید. پس از کشیدن، از یک اره مویی برای برش شکل اصلی استفاده کنید. سپس مطمئن شوید که برش های شما به خط هایی که به وسیله مداد کشیده شده، تا حد امکان نزدیک باشد. سپس یک حلقه داخلی نیز کشیده و برش دهید. پس از برش، از کاغذ سنباده برای صاف کردن لبه های چوب استفاده کنید. پس از اتمام کار، از اسپری رنگ برای تکمیل ظاهر حلقه خود استفاده کنید و آن را در مکانی با تهویه مناسب، ترجیحاً در فضای باز یا جایی مانند کارگاه یا رنگ کنید.

نصب لامپ های LED

با کامل شدن طرح کلی رینگ شما، زمان نصب لامپ های ال ای دی حبابی فرا رسیده است. زیبایی ال ای دی ها  برای این بوده  که شما می توانید تقریباً هر رنگی را که تصور کنید با ترکیب قرمز، سبز، تولید کنید. برای نصب لامپ ها باید از چراغ استفاده کنید. قطر چراغ 10 اینچ بوده و دارای یک سوراخ به قطر 4.5 اینچ در وسط حلقه است. فقط به خاطر داشته باشید که به اندازه کافی نور LED خریداری کنید تا به طور کامل حلقه را پوشش دهد. بنابراین، برای نصب این چراغ به 5 متر نوار LED نیاز دارید. نکته قابل اهمیت این است که به محل قرارگیری و جهت LED خود توجه کنید. سپس شروع به سیم کشی کامل بر روی رینگ بپردازید در پایان، لامپ ها را تست کنید.

آشنایی کامل با مراحل طراحی رینگ لایت

آشنایی کامل با مراحل طراحی رینگ لایت

ساخت رینگ لایت خانگی حرفه‌ای

همانطور که گفته شد، رینگ لایت ها، لامپ هایی هستند که به صورت دایره ای روی یک حلقه چیده شده اند. مزیت آن ها این است که نور یکنواختی در سراسر صورت شما پخش می شود و فوکوس کردن دوربین و متعادل کردن دمای نوردهی و رنگ را بسیار آسان تر می کنند. حلقوی بودن شکل این چراغ ها برای قرار دادن تلفن، وب ‌کم یا سایر دوربین ها در وسط آن است تا نور را یکنواخت کند. اساساً، استفاده از رینگ لایت می تواند رنگ و کیفیت ویدیوهای شما را واقعاً برجسته کند.

پس، اگر یک عکاس حرفه ای پرتره یا مد هستید که از رینگ لایت برای عکاسی استفاده می کنید، احتمالاً به دنبال یک رینگ لایت حرفه ای و مناسب برای کار خود هستید. رینگ لایتی که برای ساخت آن از چراغ های LED استفاده می شود، برای عکاسی ماکروی در حال حرکت عالی هستند. لامپ های LED معمولا عمر بیشتری دارند و انرژی کمتری مصرف می کنند و لامپ های فلورسنت گرمای بیشتری تولید می کنند و احتمال شکستن آن ها بیشتر است.

 

فروشگاه زینولایت 

 منابع :

Everything You Need to Know About Using a Ring Light for Photography

https://www.techadvisor.com/article/742709/how-to-set-up-and-use-a-ring-light.htmlhttps://www.makeuseof.com/tag/make-your-own-youtube-ring-light/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *