مقالات

دلایل استفاده رانندگاه از لامپ LED خودرو

دلایل استفاده رانندگاه از لامپ LED خودرو

لامپ HED خودرو

فهرست مطالب

لامپ LED خودرو به تجهیزات استاندارد بسیاری از خودروها تبدیل شده‌اند. خودرو سازان به طور فزاینده‌ای LEDها را در چراغ‌های اتومبیل نصب می‌کنند. ال ای دی مزایای زیادی دارد. این لامپ‌ها طرح‌های نورپردازی منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند. چراغ‌های ال ای دی حدود 15 سال کار کرده و از لامپ های هالوژن، بیشتر می‌درخشند.

این لامپ‌ها باعث کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شوند. چراغ‌های هالوژن رایج‌ترین نوع چراغ بوده، اما ناکارآمد هستند. بیشتر انرژی مصرفی آنها به جای تبدیل شدن به نور، سوزانده می‌شود. در نتیجه لامپ‌های هالوژن حداکثر پس از 1000 ساعت می‌سوزند. ممکن است این نوع لامپ‌ها هزینه کمی داشته، اما نیاز به تعویض مکرر دارند. در مقابل، لامپ های ال ای دی دارای حداکثر طول عمر 15000 ساعت می‌باشند.

هر چند که قیمت آنها بیشتر از لامپ‌های هالوژن است، اما طول عمر آنها هزینه اضافی را جبران می‌کند. در هوای مه آلود، نور آبی-سفید تولید شده توسط چراغ‌های HID به شما منعکس شده و باعث کوری موقت می‌شود. نورهای LED تقریبا به اندازه چراغ‌های HID روشن بوده اما روی دید شما یا رانندگان مقابل تاثیر منفی نمی‌گذارند. با چراغ‌های جلو LED، از میزان روشنایی بالا و رانندگی ایمن برخوردار خواهید بود. علاوه بر این، چراغ‌های LED فورا به روشنایی کامل می‌رسند. این امر زمان واکنش را تا 30 درصد افزایش می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مزایا و ویژگی‌های لامپ LED خودرو بپردازیم.

تصویری از لامپ LED خودرو

چرا باید از لامپ LED استفاده کنیم؟

دلایل انتخاب لامپ های ال ای دی

لامپ‌های LED مزیت‌های بسیاری نسبت به لامپ های هالوژن و … دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

افزایش شدت نور چراغ‌های خودرو

اگر برای خودرویتان به دنبال چراغی با قابلیت دید وسیع‌تر هستید، نور LED را انتخاب کنید. چراغ‌های LED می‌توانند فورا روشن و خاموش شوند. لامپ‌های دیگر نیاز به یک دوره گرم کردن داشته یا هنگام روشن شدن، سوسو می‌زنند. همچنین اغلب دو یا سه ثانیه برای روشن شدن کامل زمان خواهند برد. اینها برخی از مشکلاتی بوده که با نصب چراغ LED خودرو می‌توان آنها را برطرف کرد. همچنین منابع روشنایی دیگر، طول عمر کمتری دارند. چراغ‌های LED تحت تاثیر تعویض مکرر قرار نگرفته و طول عمر و کارایی بالایی خواهند داشت.

نصب آسان لامپ LED خودرو

نصب چراغ‌های LED می‌تواند بسیار آسان باشد. لامپ‌های LED از ساده‌ترین لامپ‌ها برای نصب هستند. فقط باید از قرار داشتن زبانه‌ها در یک خط اطمینان حاصل کنید. هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. سخت‌ترین بخش، نگه داشتن نور در حین سیم کشی آن است.

عمر بالای چراغ ال ای دی ماشین

در مقایسه با طول عمر متوسط ​​لامپ‌های معمولی، طول عمر یک لامپ LED بسیار بیشتر است. یک لامپ معمولی به طور متوسط ​​حدود هزار ساعت دوام می‌آورد. طول عمر یک چراغ LED به طور متوسط ​​50000 ساعت است. بسته به نحوه استفاده شما، عمر آن می‌تواند تا 100000 ساعت نیز باشد. یک چراغ LED بین شش تا 12 سال قبل از نیاز به تعویض، دوام می آورد. این بازه، 40 برابر طولانی تر از بازه تعویض یک لامپ معمولی است. به این ترتیب در هزینه‌های تعویض، تعمیر و نگهداری روشنایی خودرو شما صرفه جویی خواهد شد.

صرفه جویی اقتصادی با لامپ LED خودرو

یکی دیگر از مزایای برجسته نورپردازی LED، عملکرد کم انرژی آنها است. نورپردازی LED نسبت به سایر فناوری‌های روشنایی نور هدر رفت کمتری داشته و لومن‌های مفیدتری تولید می‌کند. بهتر است تمام لامپ‌های خودرو خود را با LED جایگزین کنید. در این صورت بین 60 تا 70 درصد بهبودی در بهره وری کلی انرژی خود مشاهده خواهید کرد. در برخی موارد، بسته به نوع چراغ‌های جایگزین شده، بهبود انرژی می‌تواند تا 90٪ باشد. این بهبودها در بهره وری انرژی به طور مستقیم با صرفه‌جویی مالی در ارتباط هستند. هنگامی که منبع نور سنتی را با منبع نور LED جایگزین می‌کنید، مصرف انرژی شما به شدت کاهش می‌یابد. چراغ‌های LED، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای برای سود نهایی شما هستند.

رانندگی مطمئن تر با چراغ LED

ال ای دی‌ها یک نور نورپردازی بسیار بادوام و قابل اعتماد هستند. آنها به راحتی در دماهای سردتر کار کرده و نسبت به سایر لامپ‌ها در برابر ضربه و لرزش، مقاومت بیشتری دارند. دلیل این امر، نداشتن قطعات شکننده می‌باشد. پایداری بالای لامپ ال ای دی، آن را برای استفاده در مناطق دارای نوسانات دما و آب و هوای نامساعد ایده آل می‌کند. دیگر عیب لامپ‌های سنتی، انتشار گرما است. ال ای دی‌ها تقریبا هیچ گرمایی ساطع نمی‌کنند. لامپ‌های سنتی بیش از 90 درصد از کل انرژی مصرفی برای تغذیه مستقیم آنها را به گرما تبدیل خواهند کرد. این بدان معنا است که تنها 10 درصد انرژی لامپ‌های متداول خودرو برای نور استفاده می‌شود. این مورد آنها را در مقایسه با LED‌ها بسیار ناکارآمد می‌کند. از آنجایی که LED‌ها انرژی کمتری مصرف کرده، بسیار ایمن‌تر هستند.

تنوع رنگ بالای چراغ‌های LED خودرو

لامپ‌های معمولی خودروها برای ایجاد رنگ‌ها و سایه‌های مختلف نور، به ژل یا فیلتر نیاز دارند. ال ای دی‌ها طیف وسیعی از رنگ‌ها و دمای رنگ‌ها را بدون استفاده از ژل یا فیلتر، ارائه می‌دهند. در LED‌ها، دیود واقعی یا پوشش فسفر آنها، برای تغییر رنگ نور ساطع شده، تغییر می‌کند. به همین دلیل تا پایان عمر خود در همان رنگ باقی می‌مانند.

ظاهر لوکس لامپ LED خودرو

اگر علاقه‌مند به دانستن نوع لامپ‌های مناسب برای خودرو خود هستید، توصیه می‌کنیم به لامپ‌های LED توجه کنید. برای خودروهای مدرن، این لامپ‌ها یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند. لامپ LED خودرو علاوه بر داشتن عمر طولانی، سطح بالای بهره‌وری انرژی، پرتو نور قوی، طراحی شیک و ظاهری جذاب دارند.

تصویری از لامپ LED خودرو

مهمترین مزایای لامپ های ال ای دی چیست؟

دیگر مزایای لامپ LED خودرو 

لامپ‌های هالوژن رایج‌ترین نوع روشنایی خودرو هستند، اما به تدریج با LED جایگزین شده‌اند. چنین لامپ‌هایی در خودروها نور روشن‌تر و کارآمدتری تولید می‌کنند. لامپ LED خودرو نیمه هادی بوده و جریان برق را بهتر کنترل خواهد کرد. هنگامی که جریان الکتریکی به دیود اعمال شود، الکترون‌های دارای بار منفی به هادی نوع p با بار مثبت جذب می‌شوند. این امر منجر به انتخاب یک منبع نور تمیز، روشن و اشباع شده خواهد شد.

مزایای لامپ‌های LED

همه لامپ‌های هالوژن، لامپ های رشته ای و LED دارای مزایا و معایب مربوط به نحوه ساخت آنها هستند. ال ای دی‌ها نور روشن و غنی از خود ساطع می‌کنند. مزایای مهم لامپ ال ای دی عبارتند از:

  • افزایش شاخص رندر رنگ
  • عملکرد فشرده با مصرف برق کم
  • طول عمر بالا
  • نصب آسان
  • بهره وری انرژی
  • مواد مقاوم در برابر سایش
  • ارزان‌تر بودن نسبت به سایر مدل‌ها
  • مصرف سوخت کمتر
تصویری از خودرو با چراغ روشن در شب

معرفی انواع لامپ LED خودرو

انواع لامپ ال ای دی خودرو

در ادامه قصد داریم به معرفی انواع لامپ های LED خودرو بپردازیم:

  • لامپ های کم نور

LED های کم نور، کیفیت بالاتری از روشنایی را نسبت به همتایان هالوژنی خود تضمین می‌کنند. آنها به جای نور زرد، نور بهتری تولید خواهند کرد.

  • لامپ های پرتو بالا

ال ای دی‌ها گزینه‌ای عالی برای روشنایی برقی در مسافت‌های طولانی هستند. آنها از یک پنل ال ای دی مینیاتوری تشکیل شده‌اند. این پنل به راحتی در مدل‌های امروزی بازتابنده‌های نور قرار می‌گیرد.

  • چراغ های سیگنال و چراغ های پارکینگ

چراغ‌های سیگنال و نشانگرهای LED مصرف کمتر و بهره‌وری انرژی روشنایی بیشتری را ارائه می‌دهند. این نورها در ساعات تاریک و روشنایی روز بیشتر قابل توجه هستند.

  • چراغ مه شکن

چراغ‌های مه شکن نسبت به چراغ‌های هالوژن انرژی بسیار کارآمدتری دارند. آنها انرژی کمتری مصرف کرده و کیفیت نور بهتری را ارائه می‌دهند. اکثر ال ای دی‌ها نسبت به سایر انواع چراغ‌های خودرو به روشنایی برتری دست یافته‌اند. همچنین توان خروجی آنها دو یا سه برابر هالوژن‌ها است.

تصویری از لامپ LED خودرو

نکات مهم هنگام خرید لامپ های ال ای دی

نحوه انتخاب لامپ های LED به چه صورت است؟

در هنگام خرید لامپ‌های ال ای دی باید عواملی را در نظر بگیرید که رضایت شما را از خرید تضمین می‌کنند. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بهتر است مدل‌هایی با نشانگر 80 CRI را انتخاب کنید. آنها نور را تا حد امکان به حالت طبیعی پخش می‌کنند.
  • برای جلوگیری از ایجاد مشکلات، لامپ‌هایی با نرخ روشنایی بیش از 15٪ را ترجیح دهید.
  • هنگام خرید لامپ، سازگاری مدل (پایه، طرح، ابعاد، طیف رنگ، فرم و اندازه پایه) را در نظر بگیرید.
  • بهتر است از اورجینال بودن چراغ‌های ال ای دی مطمئن شوید.
  • ال ای دی‌ها نسبت به هالوژن و سایر چراغ‌های خودرو انرژی کمتری مصرف می‌کنند. این عامل باعث بهبود مصرف سوخت شما و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.
  • هنگام انتخاب نمونه‌ها، لیست توصیه شده تولید کنندگان و مدل‌های ارائه شده در مقالات را مطالعه کنید.

تصویری از لامپ LED خودرو درون خودرو

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل به بررسی دلایل انتخاب لامپ LED خودرو پرداختیم. اگر قصد خرید این لامپ و سایر مدل‌های آن را دارید، ما به شما فروشگاه زینولایت را پیشنهاد می‌دهیم. این فروشگاه با سابقه‌ای درخشان در زمینه تامین و توزیع محصولات روشنایی، از معتبرترین مراکز فروش این حوزه می‌باشد.

فروشگاه زینولایت

سوالات متداول

لامپ های ال ای دی خودرو کم مصرف هستند؟

قدرت نوردهی لامپ های ال ای دی چقدر است؟

  • لامپ های ال ای دی خودرو حدود 3 الی 4 برابر لامپ های معمولی نوردهی دارند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *