مقالات

انتخاب جایگزین لامپ هالوژن و رشته ای

انتخاب جایگزین لامپ هالوژن و رشته ای

جایگزین-لامپ-رشته-ای-و-هالوؤن

فهرست مطالب

امروزه عوامل مختلفی موجب شده تا افراد به دنبال جایگزین لامپ هالوژن و رشته ای باشند.‌ از آنجایی که لامپ های هالوژن پر مصرف هستند بهترین جایگزین لامپ های کم مصرف محسوب می‌ شوند.‌ در این صورت با روشن کردن لامپ های هالوژن برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی خانه نگران مصرف زیاد برق نخواهید بود. از لامپ هالوژن برای جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی منزل در سقف خانه استفاده می کنند. اما پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا به جای استفاده از لامپ های هالوژن از لامپ های کم مصرف که نور بهتری ارائه می دهند استفاده شود.

بهترین جایگزین لامپ هالوژن و رشته ای کدام لامپ است؟

یکی از لامپ هایی که به عنوان جایگزین لامپ های هالوژن مورد استفاده قرار می گیرد با نام لامپ ال ای دی هالوژنی شناخته می شود.  این محصول متناسب با تکنولوژی روز به مرحله تولید رسیده و نور بهتری برای روشنایی ارائه می دهد و بسیار کم مصرف و به صرفه است. از این رو به جای لامپ های هالوژن برای تزیین دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می گیرد و نقش بسیار زیادی در ایجاد یک فضای بصری بسیار جذاب دارد. میزان نورپردازی و روشنی جذابی که این نوع لامپ به محیط می دهد سبب شده تا مد نظر بسیاری از افراد قرار بگیرد. لامپ هالوژن ال ای دی مدل های متنوعی دارد. یکی از مدل های پر کاربرد آن مدل سقفی می باشد.‌ نور این نوع لامپ به صورت رنگی هم تولید شده است. از این رو بهترین جایگزین برای لامپ های هالوژن محسوب می شود.

چگونه یک لامپ ال ای دی را جایگزین لامپ هالوژن کنیم؟

برای جایگزین کردن لامپ ال ای دی به جای لامپ های هالوژن ابتدا باید یک پایه و یا یک سرپیچ مناسب انتخاب نمایید.‌ برای انجام این کار باید  وات مناسبی انتخاب کنید. برای انجام این کار مجدد باید به سراغ انتهای لامپ بروید در این قسمت وات مصرفی لامپ درج شده است. در قدم سوم باید به رنگ لامپ توجه کنید. از آنجایی که لامپ ال ای دی هالوژنی رنگ های متنوعی دارد انتخاب برای شما بسیار آسان می شود. می توانید از رنگ آفتابی و مهتابی و رنگ های مختلف دیگر جهت ایجاد دکوراسیون جذاب استفاده نمایید. برای انتخاب رنگ مناسب از سلیقه شخصی خود کمک بگیرید. همچنین می‌ توانید در اتاق خواب از رنگ های آفتابی و در سرویس بهداشتی و آشپزخانه از رنگ های مهتابی استفاده نمایید.‌

لامپ-های-ال-ای-دی

چرا بر جایگزین کردن LED بجای هالوژن تاکید می کنند؟ 

به علت داشتن کارایی و طول عمر بیشتر لامپ های ال ای دی این محصولات را به عنوان بهترین جایگزین لامپ هالوژن استفاده می کنند. همچنین از آنجایی که لامپ های ال ای دی مدل های مختلف و اشکال متنوعی دارند مد نظر علاقمندان قرار گرفتند. این دو محصول از لحاظ اثربخشی هم تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. لامپ ال ای دی نسبت به نور تولید شده بالاتر از لامپ هالوژن می باشد. در واقع به هر میزان که اثربخشی در یک لامپ بالاتر باشد میزان نوری که از لامپ تولید می شود افزایش می یابد. طول عمر لامپ های ال ای دی چند برابر بیشتر از لامپ های هالوژن است. در واقع به علت ماندگاری بالایی که لامپ های ال ای دی به همراه اثر بخشی بالا دارند مورد توجه قرار گرفته اند. چرا که این لامپ ال ای دی تقریبا 15 هزار ساعت طول عمر دارند.

شیوه انتخاب بهترین لامپ جایگزین لامپ های هالوژن 

یکی از کارآمدترین و بهترین لامپ هایی که می توانید به جای لامپ هالوژن استفاده کنید لامپ ال ای دی است. این نوع لامپ با کمترین مصرف بیشترین روشنایی را برای محیط سربسته تامین می کند. لامپ های ال ای دی نورپردازی بسیار عالی دارند. این لامپ ها چندین برابر بیشتر از لامپ های هالوژن دوام دارند.

از این رو بهترین جایگزین لامپ هالوژن محسوب می شوند. نوع لامپ، میزان نوردهی، نقطه ضعف، طول عمر نکاتی است که برای انتخاب لامپ باید مد نظر قرار بگیرد. لامپ های ال ای دی بالاترین طول عمر را نسبت به سایر لامپ های دیگر دارند. همچنین از آنجایی که روشن و خاموش شدن لامپ بر روی طول عمر آن هیچ تاثیری ندارند لذا نگرانی مصرف کنندگان را در این رابطه کاهش داده اند. یعنی اگر شما چندین هزار بار لامپ ال ای دی را روشن خاموش کنید شاهد کاهش طول عمر آن نخواهید بود.

بهترین جایگزین لامپ های رشته ای لوستری 

بهترین و مناسب ترین لامپی که می توانید جایگزین لامپ رشته ای لوستری کنید لامپ ال ای دی می باشد. چرا که هم کیفیت نوردهی بیشتری دارد و هم بسیار کم مصرف می باشد. این محصولات در دو نوع اشکی و شمعی تولید شده‌اند و مخصوص لوستر هستند. یکی دیگر از لامپ های ال ای دی مناسب برای لوستر لامپ ال ای دی فیلامنتی است. این محصول تقریبا حدود ۸۵ درصد کمتر از لامپ های قدیمی انرژی مصرف می کند. همچنین در دو رنگ مهتابی و آفتابی تولید شده و به علت این که جذابیت ظاهری دارد هم در زمان خاموش بودن و در حالت روشن بودن جذابیت لوستر را افزایش می دهد. لامپ های رشته‌ای ی قدیمی میزان زیادی از برق مصرفی را به گرما تبدیل می کردند از این رو مناسب برای استفاده در لوستر نبودند.

جمع بندی 

لامپ های ال ای دی بهترین جایگزین برای لامپ های هالوژن محسوب می‌ شوند. چرا که هم مصرف کمی دارند و هم بهترین نورپردازی را برای جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی ارائه می دهند. از آنجایی که لامپ های هالوژن مصرف بالایی دارند و نور پردازی شان از لامپ های ال ای دی کمتر می باشد. بهترین کار جایگزین کردن لامپ های ال ای دی محسوب می شود. همچنین یکی از موارد دیگری که لامپ های ال ای دی را جایگزین لامپ هالوژن کرده طول عمر بالایی است که لامپ های ال ای دی دارند‌. این محصولات ۵۰ تا ۶۰ هزار ساعت طول عمر دارند و تعداد خاموش روشن کردن بر روی کاهش طول عمرشان تاثیری ندارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *