مقالات

ریسه ال ای دی چیست و چه کاربردی دارد؟

ریسه ال ای دی چیست

فهرست مطالب

تامین نور در سال‌های پیش، توسط لامپ‌ های رشته‌ ای و مواردی از این دست انجام می‌شد. کافه‌ها، سالن‌ها، مساجد، منازل و … انتخاب‌های محدودی داشتند تا بتوانند یک فضای خوب با یک نورپردازی مناسب ایجاد کنند. رفته رفته تغییرات زیادی ایجاد شد. مثلا لوسترهای مختلف، لامپ‌های مختلف و مواردی همچون ریسه ال ای دی به بازار آمدند.

این ریسه از زمانی‌ که به بازار آمده است طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و در جاهای مختلف از این محصول استفاده می‌شود.  در این مقاله در کنار شما همراهان عزیز زینولایت، می‌خواهیم به معرفی و بررسی ریسه ال ای دی بپردازیم. از مزایا و انواع آن صحبت کنیم و توضیحات کاملی را خدمت شما ارائه کنیم.

ریسه ال ای دی چیست؟

اگر بخواهیم شکل ظاهری ریسه ال ای دی را در ابتدا توصیف کنیم، یک لامپ نازک و بلند است که قابلیت انعطاف دارد و می‌توانید آن را تا کنید، فرم بدهید، در جاهای مختلف با آن طرح درست کنید و مواردی از این دست. ریسه ال ای دی از یک سری دیود تشکیل شده است که این دیودها روی یک نوار قابل انعطاف سوار می‌شوند. اگر به ریسه روشن نگاه کنید می‌توانید مسیر حرکت برق را در آن متوجه شوید. از یک مدار بسته نسبتا ساده تشکیل شده است و شما می‌توانید ببینید که جریان از داخل یک لامپ رد شده و با روشن کردن آن یک نوار روشنایی تحویل شما داده است.
ریسه ال ای دی به صورت یک نوار در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. این نوع ریسه با ریسه اس ام دی متفاوت است. این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

مزایای لامپ های ریسه ای

مزایای ریسه های ال ای دی

گفتیم که این ریسه‌ها طرفداران بسیار زیادی دارند و عرضه و تقاضای آن در بازار بسیار چشمگیر است. این تقاضای بسیار زیاد، باید یک سری دلایل داشته باشد و این محصول باید دارای ویژگی‌ها و مزایایی باشد که آن را نسبت به بقیه محصولات برتری دهد. در این بخش می‌خواهیم از این مزایا و ویژگی‌های خاص ریسه ال ای دی صحبت کنیم.

  • این ریسه‌ها بسیار ایمن هستند و اصلا محیط اطرافشان را گرم نمی‌کنند به حدی که شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را لمس کنید.
  • از قیمت مناسبی برخوردار هستند و با توجه به مزایای آن‌ها صرفه اقتصادی خوبی دارند.
  • علاوه بر نور خوبی که دارند، مصرف برق و انرژی در آن‌ها بسیار پایین است.
  • وزن سبک ریسه ال ای دی دیگر مزیت این محصول است که نصب آن را آسان‌تر می‌کند.
  • در طول ریسه باید نور به طور متوازن و هماهنگ پخش شود. بهترین محصول بازار از این لحاظ ریسه‌های ال ای دی هستند که نور در اول و آخر ریسه عینا شبیه است.
  • تولید این محصول در رنگ‌های مختلف اجازه مانور بالایی به شما می‌دهد تا طراحی مدنظرتان را با نور انجام دهید.

انواع لامپ ریسه ای

به نوع کلی دو نوع لامپ ریسه‌ای داریم که در بازار وجود دارد. در ابتدای امر این دو نوع لامپ ریسه‌ای رقیب یکدیگر بودند. اما لامپ ریسه‌ ال ای دی رقیب خود را یعنی لامپ اس ام دی را به طور کلی کنار زد و یکه‌تاز بازار لقب گرفت.

این دو لامپ به لحاظ ساختاری کلا با یکدیگر تفاوت دارند. اس ام دی از دیودهای نور درست شده است که روی نوار لحیم شده‌اند. ساختار ریسه ال ای دی را بالاتر به شما توضیح دادیم. ال ای دی‌ها اغلب دارای ریموت کنترل هستند اما اس ام دی‌ها نه. هر دو مصرف برق بسیار پایینی دارند. لامپ‌های ریسه‌ای ال ای دی، تابش نور ۳۶۰ درجه دارند. یعنی شما از هر سمتی به این ریسه نگاه کنید نور را مشاهده خواهید کرد. اما در محصول دیگر اینگونه نیست و فقط از یک سمت نور قابلیت مشاهده دارد.

تقسیم‌بندی‌های دیگری نیز داریم که بر اساس کاربرد و شکل ظاهری این لامپ‌ها انجام می‌شود. مثلا از لحاظ کاربردی این ریسه تزئینی داریم و ریسه ساختمانی. فرق مهم این دو این است که ریسه تزئینی به صورت روکار استفاده می‌شود و ریسه ساختمانی به صورت توکار برای مواردی چون نور مخفی استفاده می‌شود. از لحاظ ظاهری نیز به چندین شکل شلنگی، نواری و فلکسی تقسیم می‌شوند.

یکی از کاربردهای لامپ ریسه ای led

لامپ های ریسه ای چقدر دوام دارند؟

یکی از مواردی که مردم در هنگام خرید اجناس به آن اهمیت می‌دهند، طول عمر و دوام محصولی است که خریداری می‌کنند. طول عمر ریسه ال ای دی بسیار بالا است. این محصول قابلیت روشنایی بین ۳۵ هزار تا ۱۰۰ هزار ساعت را دارد. برای اینکه این لامپ هم روشنایی خوبی داشته باشد و هم به خوبی عمر کند، باید به منبع درست برق آن را وصل کنید. مثلا اگر شما بیاید این محصول را به یک منبع برق با ولتاژ بسیار بالا وصل کنید یا می‌سوزد یا در صورت عدم تحمل این حجم از ولتاژ شروع به آب شدن می‌کند. اما اگر شما به یک ولتاژ نرمال آن را وصل کنید، ریسه ال ای دی هم نور بسیار خوبی به شما می‌دهد و هم مدت زمان طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

آیا لامپ های ریسه ای قابل برش هستند؟

شاید برای خیلی از شما سوال باشد، که ریسه ال ای دی قابلیت برش دارد یا خیر. باید بگوییم که بله. این ریسه‌ها به طوری طراحی شده‌اند که به راحتی برش خورده و جدا می‌شوند. در واقع به گونه ای طراحی شده‌اند که به وسیله یک قیچی یا یک کاتر به راحتی برش داده می‌شوند. اما یک نکته مهم که وجود دارد این است که نباید از هر جایی که خواستید آن را برش بزنید. بلکه قبل از آن باید یاد بگیرید که چگونه آن را ببرید. ریسه ال ای دی، در مدل‌های مختلفی وجود دارد اما همگی آن‌ها قابلیت برش دارند و البته محل خاصی برای برش آن‌ها تعبیه شده است. بسیاری از ریسه‌ها به صورت یک متری برش داده می‌شوند ولی برخی ریسه‌ها نیز در بازار هستند که در اندازه‌های کوچکتری مثل ۲۰ سانت یا ۳۰ سانت قابلیت برش خوردن دارند.

نکات لازم هنگام خرید ریسه ال ای دی

برای اینکه یک ریسه ال ای دی خوب بخرید، باید برخی از نکات را بدانید و آن‌ها رعایت کنید.

  • نکته اول این است که همیشه سعی کنید خرید خودتان را از یک جای معتبر و خوب انجام دهید تا خیالتان راحت باشد.
  • با توجه به هدفتان خرید کنید. یعنی ببینید که این ریسه را برای نصب در کجا و چه کاری می‌خواهید بخرید. با توجه به آن مدل ریسه خودتان را انتخاب کنید.
  • متراژ به طور دقیق اندازه گیری کنید و سپس به خرید بروید. اگر برای نصب این محصول نیاز به برش زدن دارید، حتما اندازه‌های برش‌هایی که نیاز دارید را دقیق بگیرید. در قسمت قبلی کامل توضیح دادیم که ریسه ال ای دی از جاهای معین باید بریده شود. مثلا اگر شما بروید و یک محصولی بخرید که فقط یک متری برش می‌خورد برای جاهای کوچک‌تر به دردسر خواهید افتاد.
  • قابلیت ضد آب بودن نیز یکی دیگر از نکاتی است که با توجه به نیازتان باید به آن توجه داشته باشید. اگر برای کافه، مکان عمومی، استخر و مواردی از این دست خرید می‌کنید، بهتر است ریسه ضدآب بخرید.
  • رنگ نور نیز دیگر آیتمی است که باید با توجه به استفاده و سلیقه‌تان مدنظر داشته باشید.

ریسه ال ای دی از نزدیک

چگونگی نصب ریسه روشنایی

برای نصب ریسه ال ای دی، ابتدا باید محل نصب را کاملا خشک کنید. بعد از این کار به ریسه خودتان فرم بدهید و با یک چسب دوطرفه آن را فیکس کنید. بعضی از جاهای این مسیر مثل گوشه‌ها را با یک کلیپس سفت کنید. سپس به برق وصل کنید و از نور آن لذت ببرید.

سخن پایانی  

     در این مقاله درباره ریسه ال ای دی صحبت کردیم. از آن‌جاییکه این دسته از ریسه‌ها بخاطر انعطافشان و رنگ‌های مختلفی که برای ساخت آن‌ها به کار می‌رود، کاربرد بسیاری چون اتاق‌ها، کافه‌ها، جشن‌ها، رستوران‌ها و مواردی از این دست دارند خریداران بسیاری نیز دارند. برای خرید این ریسه حتما به نکاتی که برای خرید آن گفتیم دقت کنید.

فروشگاه زینولایت با نزدیک به نیم قرن تجربه، در زمینه ی فروش لوازم روشنایی همچون لامپ ال ای دی حبابی، لامپ رشد گیاه، لامپ ال ای دی اشکی، نوار چسب برق و … فعالیت می کند و گزینه ای قابل اعتماد برای خرید انواع لامپ ها می باشد. فقط کافی است از محصولات سایت دیدن کرده و با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

زینولایت

سوالات متداول

  • لامپ ریسه ای ال ای دی چیست؟

یک لامپ نازک و بلند است که قابلیت انعطاف دارد و می‌توانید آن را تا کنید، فرم بدهید، در جاهای مختلف با آن طرح درست کنید و مواردی از این دست. ریسه ال ای دی از یک سری دیود تشکیل شده است که این دیودها روی یک نوار قابل انعطاف سوار می‌شوند. اگر به ریسه روشن نگاه کنید می‌توانید مسیر حرکت برق را در آن متوجه شوید. از یک مدار بسته نسبتا ساده تشکیل شده است و شما می‌توانید ببینید که جریان از داخل یک لامپ رد شده و با روشن کردن آن یک نوار روشنایی تحویل شما داده است.

  • انواع لامپ ها را از کجا خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید انواع لوازم روشنایی همچون لامپ های هالوژن، لامپ های ال ای دی حبابی ، لامپ های رشد گیاه و … را دارید می توانید از طریق زینولایت که نزدیک نیم قرن تجربه دارد، اقدام کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *