مقالات

لامپ ادیسونی یا دکوراتیو

لامپ-ادیسونی

فهرست مطالب

 یکی از مهم ترین جنبه های طراحی داخلی نورپردازی می باشد. روحیه، سلامتی و شرایط کاری ما نیز به آن بستگی دارد. آیا می خواهید کمی درخشش گرم به خانه خود اضافه کنید؟ آیا می خواهید خانه شما متفاوت از خانه های دیگر به نظر برسد؟ لامپ های ادیسون روشنایی به خانه شما بخشیده و منزلتان را زیبا تر می کنند. در حال حاضر، دامنه لامپ ها به طور قابل توجهی گسترش یافته و انتخاب لامپ با کیفیت به فرآیندی تبدیل شده، که نیاز به توجه ویژه ای دارد.

روش عملکرد لامپ ادیسونی

لامپ های ادیسونی یا دکوراتیو به عنوان لامپ های عتیقه یا لامپ های قدیمی شناخته می شوند. لامپ های ادیسون در دو دسته رشته ای و ال ای دی در بازار هستند،  و به سبک آنتیک طراحی شده اند. نمونه اولیه آن لامپی است که توسط توماس ادیسون در سال 1879 اختراع شد. آن ها در ابتدا برای اهداف کاربردی استفاده می شدند، اما امروزه به عنوان یک عنصر تزئینی محبوبیت بیشتری دارند. لامپ های ادیسون را می توان در فضای داخلی رستوران ها، کافی شاپ ها و مغازه ها یافت. ویژگی متمایز آن ها درخشش نرم کهربایی است که فضایی از راحتی و گرمای خانه را ایجاد می کند.

لامپ-ادیسونی-دکوراتیو

رشته تنگستن، که بخشی از ساختار لامپ است، می تواند به شکل مارپیچ، سنجاق سر، حلقه، درخت، قفس، برگ خم شود. به لطف آن، طرح اصلی در داخل لامپ شیشه ای ایجاد می شود. برخلاف لامپ های مدرن، لامپ های ادیسونی که به عنوان لامپ های رشته ای کربنی و یا لامپ های رشته ای عتیقه نیز شناخته می شوند، رشته ای شل تر دارند که بیشتر به چشم می آید. در سبک های مختلف سیم پیچی می شوند و آن ها را برای نمایش بدون آباژور ایده آل می کند. این لامپ ها با درخشش قدیمی و ظاهری که به دهه 1800 بازمی گردد، برای افزودن حس شیک صنعتی و سبک روستایی به هر فضایی عالی هستند.

مزایا و معایب خرید لامپ دکوراتیو ادیسونی

در زیر برخی از مزایای لامپ های دکوراتیو ادیسونی آورده شده است.

لامپ های ادیسون در طراحی نورپردازی بسیار محبوب هستند. به لطف رشته های تنگستن نازک و طرح دارشان، می توان از آنها بدون آباژور استفاده کرد. نور لامپ دکوراتیو خیره نمی شود. هم به صورت جداگانه و هم در ترکیب بندی خوب به نظر می رسند. لامپ های ادیسون شکل های بسیار متنوعی دارند، می توانند گرد، بیضی، مستطیل، بلند، مربع، بشکه ای، گلابی شکل و غیره باشند. بر خلاف ال ای دی، لامپ های ادیسون نیازی به استفاده از یکسو کننده ولتاژ و جریان ندارند. آنها در برابر تغییرات دما مقاوم بوده، وزوز یا سوسو نمی زنند.

لامپ های ادیسونی کمک می کنند، تا ظاهر دلخواه و شیک به زیبایی اتاقتان بیفزایید. لامپ های دکوراتیو بهترین گزینه برای دادن ظاهری زیبا و قدیمی به خانه شما و در عین حال شیک تر کردن آن می باشند. بسیاری از خانه‌های مدرن به دنبال لامپ‌های ادیسونی همراه با نصب‌های منظم هستند.

کاربرد-لامپ-ادیسونی

لامپ دکوراتیو محل زندگیتان را گرم جلوه می دهد. لامپ های ادیسون گرم تر از هر لامپ دیگری بوده و می توانند فضایی دنج به شما بدهند. لامپ های ادیسونی نور زرد رنگ آزاد نموده و محیطی گرم در محل شما ایجاد می کنند. لامپ های ادیسون را می توان با استفاده از سوئیچ دیمر کم نور کرد. رنگ نور یا دمای رنگ نور از بسیار گرم (آتش زرد مانند نور) تا بسیار سرد (نور روز) در دسترس است. لامپ های ادیسون در مقایسه با لامپ های ال ای دی ادیسون بسیار سازگار هستند. این نوع از لامپ ها می توانند با ولتاژ پایین به عنوان مثال 12 ولت کار کنند.

معایب

طول عمر نسبتا کوتاه دارند. از 3000 تا 5000 ساعت متغیر است. این لامپ ها انرژی زیادی مصرف کرده و گران هستند. در نتیجه، لامپ های ادیسون به ندرت برای نورپردازی کامل استفاده می شوند، بیشتر به عنوان یک عنصر دکور ترجیح داده می شوند. علاوه بر این، این نوع لامپ ها کاملا شکننده اند. سطح آنها هنگام استفاده بسیار داغ می شود، بنابراین استفاده از آنها با آباژورهای قابل اشتعال پلاستیکی یا پارچه ای بسیار ناامن است. در مورد چراغ رومیزی بدون پوشش، باید از تماس با پوست خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است دچار سوختگی شوید.

عیب اصلی این نوع لامپ ها شکنندگی و بازده نوری کم آن است. این نوع لامپ ها کاملاً انرژی بر بوده و اغلب با مصرف انرژی زیاد می سوزند. همچنین هنگام استفاده از لامپ های رشته ای، باید در نظر داشت که لامپ چراغ باید در برابر حرارت مقاوم باشد، زیرا چنین لامپ هایی بسیار داغ می شوند. با گذشت زمان، لامپ ها کدر می شوند و بعد از آن روشنایی نور از بین می رود.

روش-عملکرد-لامپ-ادیسونی

جایگزین مناسب لامپ های ادیسونی لامپ های فیلامنت ال ای دی با طرح های متنوع در سازه روشنایی و شکل حباب می باشند، فیلامنت های ال ای دی با بهره گیری از تکنولوژی سی او بی قابلیت انعطاف و شکل دارند، بنابراین به زیبایی بصری لامپ بسیار کمک می کند. همچنین مصرف انرژی پایین و طول عمر بالاتری نسبت به لامپ های ادیسون تنگستنی دارند. فلذا می توان در مقیاس بالا برای تزیین و نورپردازی از آن ها استفاده کرد.

کاربرد لامپ ادیسونی

برخلاف وسایل روشنایی دیگر، لامپ ادیسون منعطف است. زیرا راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن در خانه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید آن را در قفس قرار دهید و به عنوان چراغ معلق آویزان کنید. اغلب در بالای آشپزخانه و میزهای اتاق غذاخوری آویزان می شود. لامپ ها اغلب با هم در یک یا چند رشته قرار می گیرند. سپس چراغ‌ها را بسته و از سقف آویزان می کنند. در پانسیون، محیطی گرم و دلپذیر ایجاد می نماید.

بیایید به چند روش استفاده از لامپ های ادیسونی در طراحی نورپردازی و دکوراسیون نگاهی بیندازیم:

  • لامپ های آویز
  • پس زمینه
  • آینه روشویی
  • لوستر
  • چراغ رومیزی
  • فضای باز

کلام پایانی

اگر به دنبال ایجاد سبکی جدید هستید، لامپ های ادیسون راهی منحصر به فرد برای روشنایی بخشیدن متفاوت هر رویداد یا فضای داخلی می باشد. اگر می خواهید درباره لامپ دکوراتیو ادیسون یا نحوه استفاده از آن در خانه یا محل کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در شرکت زینولایت تماس بگیرید. ما اینجا هستیم تا به تمام سوالات روشنایی شما پاسخ داده و در خرید بعدی شما را راهنمایی کنیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *