مقالات

معرفی انواع چراغ ریلی مگنتی و عملکرد آن ها

انواع چراغ ریلی مگنتی سقفی
فهرست مطالب

اگر می‌خواهید نور و روشنایی را با جلوه بسیار زیبا و مدرن به خانه یا حتی محل کار خود بدهید، می‌توانید از انواع چراغ ریلی مگنتی استفاده کنید. تکنولوژی که در پس این محصولات قرار گرفته، انعطاف را به شما می‌دهد تا بتوانید در ‌صورت خرابی، به‌راحتی چراغ دارای مشکل را تعویض کنید. منبع نور در این وسیله به شکلی است که می‌توانید آن را روی پایه اصلی قرار دهید. دلیل نام‌گذاری این محصول به اسم مگنتی آن است که در پشت این منابع نوری آهنربایی قرار گرفته که به پایه فلزی چسبیده و در همان قسمت ثابت می‌ماند.

آشنایی با چراغ های ریلی مگنتی

این محصول که تکنولوژی جدید و مدرنی را در خود جای داده، از 2 بخش ریل و همچنین چراغ تشکیل می‌شود. درون هر یک از چراغ‌ها یک آهنربای قوی وجود دارد که می‌تواند به‌راحتی به بخش اصلی متصل شود. انواع چراغ ریلی مگنتی، این قابلیت را داشته و به همین صورت کار می‌کنند. از قسمت ریل یا همان پایه اصلی هم برق 48 ولت DC رد می‌شود که انرژی لازم برای روشن‌شدن لامپ‌ها را فراهم می‌کند. کافی است برای روشن‌کردن لامپ‌ها از یک کلیک ساده استفاده کنید تا جریان ثابت 48 ولت برق از پایه رد شود.

این میزان برق در سراسر مسیر پایه یکسان بوده و می‌توانید  لامپ‌ها را به هر بخشی که می‌خواهید ببرید! البته لازم نیست نگران خطر برق‌گرفتگی باشید؛ چراکه با لمس پایه برای جا‌به‌جایی لامپ‌ها این اتفاق برایتان رخ نخواهد داد. اگر قرار باشد انواع چراغ ریلی مگنتی را از لحاظ تجاری مورد بررسی قرار دهید، باید بدانید که این محصولات با نام مگنتار هم شناخته می‌شوند.

آشنایی با انواع چراغ ریلی مگنتی

انواع چراغ ریلی مگنتی

همان‌گونه که از ابتدا به این موضوع پرداخته شد، این محصول انواع گوناگونی دارد که طرز عملکرد تمامی آن‌ها شبیه به همدیگر است. به‌صورت کلی، بر حسب چگونگی نوع نصب، می‌توان این محصول را در 2 دسته توکار و روکار قرار داد.

چراغ ریلی مگنتی توکار

با‌توجه به نامی که برای این نوع در ‌نظر گرفته شده، می‌توان تا حد زیادی حدس زد که چگونه به‌کار می‌رود. اگر در خانه‌تان سقف کاذب همچون سقف کنفی دارید، می‌توانید از میان انواع چراغ ریلی مگـنتی، نوع توکار آن را مورد استفاده قرار دهید. با انجام این کار، هم نور به‌صورت مخفی و جذاب کار شده و هم روشنایی خوبی را برایتان ایجاد می‌کند.

چراغ ریلی مگنتی روکار

بسیاری از افراد گمان می‌کنند این مدل از روشنایی‌ها تنها برای ایجاد نور مخفی و قرار‌گیری در سقف کاذب ساخته شده‌اند؛ اما نکته مثبت ماجرا اینجا است که اگر سقف کاذب ندارید هم می‌توانید با انتخاب نوع روکار، از شگفتی و زیبایی آن لذت ببرید. اغلب اوقات این نوع دارای پایه‌ای به رنگ مشکی بوده و می‌تواند خاص‌بودن را به سقف خانه‌تان هدیه دهد.

چراغ های ریلی مگنتی و عملکرد آن ها

نحوه عملکرد انواع چراغ ریلی مگنتی

انواع چراغ ریلی مگنتی به شما این اجازه را می‌دهند تا نور را در هر زاویه‌ای که بخواهید بتابانید. این کار، با دست‌زدن به قسمت لامپ این وسیله امکان‌پذیر است. البته شرایط نصب باید به‌درستی رعایت شده باشد تا چنین امکانی برایتان فراهم شود. در این محصول منابع نوری که همان لامپ‌ها هستند، روی یک ریل قرار می‌گیرند. این شرایط به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید آن‌ها را به‌راحتی جا‌به‌جا کرده و به‌صورت خطی به سمت جلو، عقب، بالا یا پایین بکشید. می‌توان حالت آن‌ها را همچون چراغ‌های خطی موضعی دانست.

آهنربایی که درون لامپ‌ها قرار گرفته، نیروی برق را که از قسمت پایه در حال عبور است، به خود جذب کرده و سبب روشن‌شدن لامپ‌ها می‌شود. انواع چراغ ریلی مگـنتی چنین ساختار مکانیکی را به‌صورت ثابت دارا هستند.

مزایای چراغ های ریلی مگنتی

در ابتدای مقاله به مسئله مدرن و جدید‌بودن این محصول به‌صورت کامل پرداختیم. طبق این موضوع که چنین محصولی در صدر بازار قرار گرفته، می‌توان ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی را برای آن حدس زد. طراحی شکل کلی آن به‌تنهایی می‌تواند یکی از همین ویژگی‌ها یا مزایای عالی باشد. همین شکل طراحی توانسته قابلیت‌های بسیاری را برای تمامی افراد به‌وجود بیاورد. می‌توان از حرکت آسان لامپ‌ها به اطراف، به‌عنوان این قابلیت اشاره کرد.

انرژی مصرفی پایین، رنگ‌های مهتابی، طبیعی و آفتابی، وزن سبک و همچنین تمرکز نور در قسمتی از خانه به‌عنوان دیگر مزایای انواع چراغ ریلی مگنتـی نام برد.

مشخصات و ویژگی های چراغ ریلی مگنتی

از آنجایی که این محصول دارای وزن سبکی است، می‌توان شرایط نصب آن را هم ساده و راحت تخمین زد. تمامی رنگ‌هایی که برای لامپ‌های آن در‌ نظر گرفته شده، حالت زننده نداشته و می‌تواند نور را به بهترین شکل در خانه بگستراند. می‌توان از ریل، لامپ و همچنین پایه به‌عنوان 3 جزء اصلی این محصول نام برد.

انواع چراغ ریلی مگنتی و استانداردهای آن

استاندارد های مناسب برای ریل چراغ مگنتی

اینکه از ریل با‌کیفیتی استفاده کنید، می‌تواند تاثیر بسیاری در زیبایی اتاق‌تان داشته باشید. این وسیله‌ای که از کیفیت بالا برخوردار باشد، در طول زمان خراب نشده، تغییر شکل نداده و حالت افتاده پیدا نمی‌کند. نوع استاندارد ریل در انواع چراغ ریلی مگنتی به‌صورتی است که تنها برای روشن‌شدن لامپ‌ها رسانا بوده و به همین دلیل از اتصالی‌کردن لامپ‌ها جلوگیری می‌کند. می‌توان از H-SYSTEM، L-SYSTEM و J-SYSTEM به‌عنوان استاندارد‌های لازم برای این وسیله نام برد.

سخن پایانی

این روز‌ها سبک بسیاری از خانه‌ها مدرن و جدید شده است؛ به همین دلیل نمی‌توان از لوستر‌های کلاسیک و قدیمی برای ایجاد روشنایی در آن‌ها استفاده کرد. یکی از محصولاتی که در چندین سال اخیر در بازار حرف اول را زده و به‌عنوان جدید‌ترین شناخته می‌شود، انواع چراغ ریلی مگنتی است. این محصول به‌­دلیل حالت مگنتی، مزایای بسیاری دارد. برای برخورداری از این مزایا و افزایش جذابیت به خانه‌تان، می‌توانید به سایت ZinoLight مراجعه کرده و بهترین مدل از این چراغ روشنایی را برای خود برگزینید. همچنین جهت خرید لامپ کم مصرف، لامپ ال ای دی و سایر انواع لوازم روشنایی نیز می توانید به صفحات مورد نظر مراجعه کرده و محصول مورد نظر خودرا به صورت اینترنتی تهیه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *