مقالات

راهنمای خرید لامپ هالوژن و عوامل موثر بر قیمت آن

راهنمای خرید لامپ هالوژن
فهرست مطالب

یکی از لوازم نورپردازی لامپ های هالوژن هستند که در سال های اخیر به شدت طرفدار پیدا کرده اند. این لامپ ها می توانند فضایی خاص و مدرن را در خانه شما ایجاد کنند و زیبایی دو چندانی را برای شما به ارمغان بیاورند. این محصولات دارای تنوع بسیار زیادی هستند و دست شما را برای انتخاب باز می گذارند و شما می توانید بر اساس بودجه ای که دارید از میان مدل های مختلف این لامپ ها، یکی را انتخاب کنید. به همین دلیل در ادامه، راهنمای خرید لامپ هالوژن را ذکر می کنیم.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

به چه لامپی، هالوژن می گویند؟

در ابتدای مطلب بهتر است شما را بیشتر با لامپ های هالوژنی آشنا کنیم سپس به بررسی راهنمای خرید لامپ هالوژن بپردازیم.

حتما شما هم لامپ های رشته ای را مشاهده کرده اید و آن ها را می شناسید؛ لامپ های هالوژنی یکی از نسخه های به روزتر و جدیدتر لامپ های رشته ای هستند. در این لامپ ها از رشته تنگستن استفاده شده و زمانی که پریز را روشن می کنید، جریان برق وارد آن ها می شود. پس از آن رشته های تنگستن داغ می شوند و پس از داغ شدن می توانند نور تولید کنند.

این رشته ها با استفاده از ید و گازهای برم پر شده اند که باعث افزایش طول عمر آن ها می شود. این لامپ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها بر اساس رنگ و اندازه ای که دارند تقسیم بندی می شوند و شما می توانید هر مدلی را که دوست دارید، از فروشگاه زینولایت خریداری کنید

مزایای لامپ هالوژن

لامپ های هالوژنی دارای خصوصیات ویژه ای هستند که آن ها را از نمونه های مشابه متمایز می کند. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از این لامپ ها می پردازیم:

  • کیفیت نور لامپ هالوژن: یکی از مهم ترین مزایای استفاده از لامپ های هالوژنی داشتن نور با کیفیت است. کیفیت نور در لامپ های رنگی و سفید هالوژنی بسیار خوب است و شما می توانید به راحتی آن ها را در منزل و محل کارتان استفاده کنید.
  • قابلیت تنظیم نور: شما می توانید با استفاده از قابیت دیمر کردن لامپ های هالوژنی نور آن ها را کم و زیاد کنید.
  • ابعاد کوچک لامپ: این لامپ ها اندازه ی کوچکی دارند و شما می توانید آن ها را در محیط هایی که دارای محدودیت فضا هستند نیز مورد استفاده قرار دهید.
  • هزینه بسیار کم: این لامپ ها اغلب دارای قیمت بسیار کمی هستند و شما می توانید با صرف هزینه ای بسیار کم این محصولات را خریداری و در خانه یا محل کارتان نصب کنید.

لامپ های هالوژنی چه کاربردی دارند؟

قبل از راهنمای خرید لامپ هالوژن بهتر است شما را با کاربردهای این لامپ ها آشنا کنیم. چرا که ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که از لامپ های هالوژنی در چه محیط هایی و برای چه کاری می توان استفاده کرد. در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که این لامپ ها دارای کاربردهای متنوعی هستند و می توانند در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از مهم ترین کاربردهای این لامپ ها استفاده در سقف های کنافی است. لامپ های هالوژنی که در این مدل از سقف ها قرار می گیرند می توانند به میزان زیادی فضای محیط شما را مدرن تر و شیک تر کنند.

علاوه بر این شما می توانید با استفاده از این چراغ ها روی سقف محیط های مختلف مانند رستوران، کافه، کتابخانه و … فضایی آرام و طبیعی در محیط ایجاد کنید. همچنین اگر می خواهید در فروشگاه یا مغازه تان یک محصول را تبلیغ کنید می توانید از لامپ های هالوژنی استفاده کنید و نور را به شکل خاصی روی آن بتابانید. همچنین تعداد زیادی از مغازه های طلا فروشی از این نوع لامپ برای بهتر دیده شدن محصولاتشان استفاده می کنند.

هالوژن ها دارای رنگ های متنوعی هستند؛ به طوری که شما می توانید بر اساس سلیقه ای که دارید یکی از رنگ های این محصولات را انتخاب کرده و آن را در محیط های مختلف منزل یا محل کارتان استفاده کنید و از نمای زیبای آن لذت ببرید.

عملکرد لامپ های هالوژن چگونه است؟

عملکرد لامپ های هالوژنی که در قدیم در بازار موجود بود به این شکل بود که وقتی جریان برق به درونشان می رسید گاز هالوژن موجود در آن ها باعث گرم شدن رشته های موجود در لامپ می شد و نور سفیدی را به وجود می آورد. در لامپ های جدید رشته های تنگستن گرم می شوند و قسمتی از آن ها بخار می شود؛ این بخار درون لامپ رسوب می کند و باعث می شود تا طول عمر لامپ به میزان زیادی افزایش پیدا کند. در لامپ های led نیز که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند با روشن کردن پریز، برق به دیودها می رسد و از طریق گرم شدن نور از آن ها خارج می شود و می تواند فضا را روشن کند.

برای خرید لامپ های ال ای دی حبابی کلیک کنید.

انواع لامپ های هالوژنی

 انواع لامپ هالوژن

همانطور که گفته شد لامپ های هالوژنی دارای انواع مختلفی هستند. داشتن مدل های مختلف دست شما را برای انتخاب باز می گذارد و به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر لامپ مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه مطلب به بررسی مهم ترین مدل های این لامپ ها می پردازیم. شناخت انواع آن ها بخش مهمی از راهنمای خرید لامپ های هالوژن به حساب می آید.

  • لامپ های هالوژنی LED

این مدل از لامپ ها جزء جدیدترین لامپ های هالوژنی موجود در بازار هستند که دارای دیودهای نور افشان می باشند که باعث پخش نور می شود. هر چه تعداد این دیودها در لامپ بیشتر باشد، میزان نوردهی توسط لامپ نیز بیشتر خواهد بود. لامپ هایLED هالوژنی دارای مصرف برق پایینی هستند و می توانند به میزان زیادی در هزینه های شما صرفه جویی کنند.

  • لامپ‌ های هالوژنی ‌COB

از این لامپ ها می توان برای منازل و محیط های خانگی استفاده کرد. این نوع لامپ ها دارای مصرف برق کمی هستند و در عین حال می توانند روشنایی مناسبی تولید کنند. لامپ های COB از تراشه تشکیل شده اند و یکی از انواع لامپ های LED می باشند که قیمت مناسبی دارند و می توانند نیازهای روشنایی شما را برطرف کنند.

  • لامپ‌ های  هالوژنی SMD

درون این لامپ ها از تکنولوژی SMD استفاده شده است که یکی از انواع LED  محسوب می شود. این لامپ ها به شدت مقرون به صرفه هستند و می توانند نور مناسبی در خانه و محیط شما ایجاد کنند. طول عمر این لامپ ها نیز بالا است و در مدت زمان کوتاه دچار آسیب و سوختگی نمی شوند.

خرید هالوژن

نکات مهمی که به عنوان راهنمای خرید لامپ هالوژن باید بدانید

زمانی که می خواهید لامپ های هالوژنی را تهیه کنید باید به برخی از نکات دقت داشته باشید. دانستن این نکات می تواند به شما کمک کند تا خریدی مناسب داشته باشید. در ادامه به نکات مهم راهنمای خرید لامپ هالوژن می پردازیم:

  • میزان و شدت نور: در زمان خرید لامپ هالوژنی حتما به شدت نور آن دقت داشته باشید. برای این که شدت نور در این لامپ ها را بفهمید بهتر است به تعداد ال ای دی ها دقت کنید؛ هر چه این تعداد بیشتر باشد، میزان نور نیز بیشتر خواهد بود.
  • دمای رنگ لامپ: روی این لامپ ها عددی به عنوان دمای رنگ نوشته شده است. دمای رنگ هر چه بیشتر شود رنگ آن سفیدتر خواهد شد و هر چه این عدد کمتر شود، رنگ رو به زردی می رود.
  • توان لامپ و مصرف انرژی آن: همانطور که می دانید توان لامپ ها با وات سنجیده می شود و هر چه این میزان بیشتر باشد، مقدار مصرف انرژی لامپ شما نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین سعی کنید همواره از لامپ هایی که دارای مصرف کمتری هستند استفاده کنید.

روش نصب لامپ هالوژن

برای نصب لامپ های هالوژنی بهتر است از نیروهای متخصص کمک بگیرید؛ اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید بهتر است به شما بگوییم که این کار اصلا سخت نیست. برای این که بتوانید این لامپ ها را به شکل مناسب در محل آن نصب کنید باید به مسائلی همچون توکار یا روکار بودن لامپ، محل نصب و … دقت داشته باشید.

همچنین سقفی که در آن این لامپ ها را نصب می کنید نیز به شدت مهم است. به عنوان نمونه اگر می خواهید این لامپ ها را روی سقف های رابیتس نصب کنید باید پیش از نصب سقف سیم کشی شود و سپس نصب این لامپ ها را انجام دهید. تقریبا می توان گفت در سقف هایی که حالت تزئینی دارند مانند کناف ها و … بهتر است پیش از اجرای سقف لامپ ها و سیم کشی آن ها را نصب کنید تا پس از آن به مشکل بر نخورید.

قیمت لامپ هالوژنی

عوامل موثر بر قیمت لامپ هالوژن

هالوژن ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هر یک قیمت متفاوتی دارند. شما می توانید قیمت این لامپ ها را بر اساس عوامل مختلفی که در راهنمای خرید لامپ هالوژن بیان کردیم، تخمین بزنید. یکی از مهم ترین مسائلی که روی قیمت آن ها اثر گذار است، فریم دار یا بدون فریم بودن آن ها است. اغلب لامپ هایی که دارای فریم هستند قیمت کمتری نسبت به لامپ های بدون فریم دارند.

همچنین نوع رادار استفاده شده در لامپ ها نیز می تواند به میزان زیادی روی قیمت این محصولات تاثیر بگذارد. به عنوان مثال لامپ هایی که دارای مدار جیوتن هستند از قیمت بیشتری نسبت به لامپ های دارای پایه استارتی برخوردار هستند. بنابراین می توان گفت اگر می خواهید از قیمت دقیق لامپ های هالوژنی با خبر شوید باید از تمامی ویژگی های این لامپ ها با خبر باشید و بدانید دقیقا چه چیزهایی روی قیمت این محصولات اثر می گذارد.

بهترین برندها برای خرید لامپ هالوژنی

حال بهتر است بدانید که برندهای مختلفی اقدام به تولید و طراحی لامپ های هالوژنی کرده اند. حتی برخی از این لامپ ها وارداتی هستند و از خارج از کشور به ایران وارد می شوند. این برندها بر اساس نوع تکنولوژی و میزان کیفیت مواد اولیه دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه به برخی از شناخته شده ترین برندهای تولید این لامپ ها اشاره خواهیم کرد:

لامپ های هالوژنی اسرام

این لامپ ها توسط برند اسرام تولید شده اند و کیفیت بسیار مناسبی دارند. این لامپ از ارتفاع 5 برخوردار است و پایه GU10 دارد. علاوه بر آن شکل ظاهری لامپ های هالوژنی این برند درست شبیه به لامپ های استاندارد است و زاویه تابشی 36 درجه ای دارند. شما می توانید 8000 ساعت از این لامپ ها کار بکشید و آن ها را روشن نگه دارید و نگران خرابی و سوختن آن ها نباشید.

نمونه ای از لامپ هالوژن

لامپ های هالوژن نور

یکی از برندهایی که در زمینه تولید لامپ های هالوژن در حال فعالیت است، نور می باشد. نور قابلیتی را در لامپ های خود ایجاد کرده که می توانند در مدت زمان طولانی کار کند و هیچ مشکلی برای آن ها ایجاد نشود. این محصول می تواند در طولانی مدت روشن بماند و هیچ وقت نسوزد.

لامپ های هالوژنی برند NC

لامپ هایی که توسط این برند تولید شده اند دارای وزن بسیار کمی هستند و بسیار راحت نصب می شوند. علاوه بر این، نور پردازی این لامپ ها بسیار زیبا است و شما می توانید نور پردازی و نحوه آن را تنظیم کنید. از این هالوژن ها می توان در محیط خانه، سالن های همایش، سینما و… استفاده کرد.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید لامپ هالوژن را با هم بررسی کنیم. لامپ های هالوژن دارای نور پردازی بسیار زیبایی هستند و می توانند در مدت زمان طولانی فعالیت کنند و آسیب نبینند. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند و شما می توانید بر اساس نیازتان یکی از مدل های آن ها را انتخاب کنید. شما می توانید از طریق زینولایت این لامپ ها را خریداری کرده و آن را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

زینولایت

سوالات متداول

  • چه نکاتی جز راهنمای خرید لامپ هالوژن می باشد؟

از جمله نکات مهم هنگام خرید لامپ های هالوژن عبارتند از: میزان و شدت نور، دمای رنگ لامپ، توان لامپ و مصرف انرژی.

  • از کجا می توانیم انواع لامپ های روشنایی را با بهترین قیمت خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید انواع لامپ های روشنایی با بهترین قیمت و کیفیت را دارید، زینولایت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این فروشگاه به صورت تک و عمده انواع لامپ های بخار سدیم، لامپ های ال ای دی حبابی، لامپ های کم مصرف و … را با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار مشتریان قرار می دهد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *