مقالات

در مورد ولتاژ ریسه ال ای دی و انواع آن چه می دانید؟

بررسی ولتاژ ریسه ال ای دی

فهرست مطالب

یکی از وسایلی که برای نور‌پردازی در کافه‌ها، رستوران‌ها، فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراغ‌های ریسه‌ای است. این چراغ‌های ریسه‌ای از تعداد زیادی LED‌های کوچک ساخته شده‌اند که این ال‌ای‌دی‌ها روی یک مدار یا رشته باریک، به‌ترتیب و به‌صورت منظم قرار گرفته‌اند. هر‌ کدام از آن‌ها دارای ولتاژ مشخصی هستند که براساس آن کار می‌کنند. ولتاژ ریسه ال ای دی دارای انواع مختلفی است که هر ‌کدام برای مکان مشخصی در ‌نظر گرفته شده است. این مسئله یکی از دغدغه‌های افراد هنگام خرید این چراغ‌ها است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

ولتاژ ریسه ال ای دی

پیش از آن که به بررسی این کلمه در ساختار ال‌ای‌دی بپردازیم، ابتدا بهتر است آن را از لحاظ کارایی مورد بررسی قرار دهیم. در‌ واقع منظور از ولتاژ همان فشار الکتریکی است که در وسایل الکترونیکی وجود دارد. وقتی الکترون‌ها باردار می‌شوند، فشاری باید وجود داشته باشد تا آن‌ها را هل دهد. ولتاژ، این فشار مورد‌نیاز را به‌وجود می‌آورد. ولتاژ ریسه ال ای دی هم به همین صورت بوده و الکترون‌های باردار را هل می‌دهد تا منبع نور را روشن کنند. این مسئله ممکن است در ریسه‌های مختلف، متفاوت باشد.

انواع ولتاژ ریسه ال ای دی

انواع ولتاژ ال ای دی

وقتی بتوانید اختلاف میان 2 نقطه را از لحاظ پتانسیل‌های موجود مورد بررسی قرار دهید، این امکان برایتان فراهم می‌شود که به مبحث ولت دست یابید. وقتی میزان این اختلاف را بسنجید، می‌توانید متوجه شوید که چه میزان جریانی در حال عبور و برقراری است. برای آنکه بتوانید به چنین مبحثی به‌راحتی هرچه تمام‌تر برسید، می‌توانید از دستگاهی که برای این کار ساخته شده بهره ببرید. این دستگاه، ولت‌متر نام داشته و برای اندازه‌گیری ولتاژ در جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وقتی ولتاژ ریسه ال ای دی به اندازه مشخص و معینی باشد، اگر انرژی مورد‌نیاز به همان اندازه نباشد، چراغ روشن نخواهد شد. با‌توجه به همین مسئله امکان دارد برخی از قسمت‌های آن دچار آسیب شوند. به‌صورت کلی می‌توان انواع ولت را در 3 دسته مستقیم، موثر و متناوب قرار داد. البته اگر قرار باشد آن را بر ‌اساس مقدار تقسیم‌بندی کنیم، می‌توانیم 3 دسته ولتاژ بالا، متوسط و پایین را برای آن در‌نظر بگیریم.

ولتاژ مستقیم

به این نوع، DC هم گفته می‌شود که می‌توان جریان آن را متناوب دانست. ولتاژ ریسه ال ای دی مستقیم به‌گونه‌ای است که هیچ عاملی در بین آن قرار نداشته و چراغ‌ها می‌توانند جریان را به‌صورت پیوسته، متناوب و مستقیم از منبع انرژی دریافت کنند.

ولتاژ موثر

این نوع که با نام RMS هم شناخته می‌شود، ریشه میانگین مربعات بوده بوده و در‌واقع زیر‌شاخه جریان AC است. می‌توان مقدار آن را در همین جریان مشاهده کرده و آن را مورد سنجش قرار داد. نوع RMS که با نام موثر شناخته می‌شود، می‌تواند همانند نامی که دارد تاثیرگذاری خود را هم نشان دهد.

ولتاژ متناوب

اغلب مدل‌های ولتاژ ریسه ال ای دی از نوع متناوب برخوردار هستند. این جریان را می‌توان در حالت معکوس خلاصه کرد. وقتی جریان در حال عبور به اندازه خاصی متفاوت باشد، این ولت توانایی آن را دارد که جریان را به‌صورت دوره‌ای و با دامنه‌ای معین، برعکس کند. معکوس‌شدن جریان حالتی را به‌وجود می‌آورد که در آن لامپ‌ها به‌خوبی روشن شوند.

ولتاژ مناسب در ریسه های ال ای دی

ولتاژ کاربردی و مناسب در ریسه های ال ای دی

یکی از مسائلی که در این محصولات نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در زیبایی و ایجاد جذابیت دارد، رنگ نور آن‌ها است. بسیاری از افراد از این چراغ‌های زیبا برای سقف‌های کاذب، زیر کابینت و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده می‌کنند. برای مثال ترجیح داده می‌شود که برای زیر کابینت ولتاژ ریسه ال ای دی انتخاب شود که رنگ آن سفید است. این ولت باید  با رنگ هماهنگ باشد؛ در غیر این‌صورت کار نمی‌کند. از آنجایی‌که رنگ‌های زرد یا حتی طبیعی هم برای این وسیله مورد استفاده قرار می‌گیرند، همین مسئله باید برای آن‌ها هم اعمال شود.

به‌صورت کلی ولت کاربردی برای این وسیله در 2 نوع ولتاژ بالا و پایین خلاصه می‌شود. رنگ لامپ‌های LED کوچک محصول نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در این مسئله دارد.

مزایا و معایب ولتاژ های متفاوت در ریسه های ال ای دی

پیش از انکه به مبحث مزایا و معایب بپردازیم بهتر است با نوع بالا و پایین آشنا شوید. منظور از ولتاژ ریسه ال ای دی بالا آن است که این وسیله به برق شهری متصل شده و سپس روشن می‌شوند. این در‌صورتی است که ولتاژ پایین برای روشن‌شدن نیاز به منبع تغذیه دارد. در ادامه به مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

  • با وجود منبع تغذیه نمی‌توان این وسیله در نوع ولت پایین را در بسیاری از مکان‌ها وصل کرد.
  • نوع منبع تغذیه‌ای خطر برق‌گرفتگی ندارد.
  • ساخت ریسه ولتاژ بالا نیاز به هزینه بسیار بیشتری دارد.

سخن پایانی

یکی از مسائلی که در چراغ‌های نوری مدل ریسه‌ای اهمیت بسیاری دارد، ولتاژ ریسه ال ای دی است. برای آنکه بتوانید میزان آن را مشخص کرده و طبق همین مقدار، انرژی یا همان جریان برق لازم را به آن برسانید، می‌توانید از ولت‌متر استفاده کنید. این مسئله در 3 نوع مستقیم، متناوب و موثر خلاصه می‌شود. سایت ZinoLight یکی از فروشگاه‌های عالی در زمینه انواع لوازم روشنایی است. می توانید برای خرید لامپ led از زینولایت به وبسایت ما مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و به صورت اینترنتی سفارش دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *