مقالات

مقایسه ساختار ریسه ال ای دی و شلنگی و کاربرد آن ها

فهرست مطالب

چند سالی است که نور‌پردازی در بسیاری از مکان‌ها توانسته کارایی بسیار شگفت‌انگیز خود را نشان دهد. وقتی از وسایل مورد‌نیاز برای این کار استفاده کرده و از آن‌ها بهره ببرید، می‌توانید جلوه و شکوه زیادی را به بخش‌های مختلف خانه داده و حتی بسیاری از بخش‌ها را بولد و برجسته کنید. با این کار می‌توانید چشم خود و همچنین دیگر ببیننده‌ها را تحریک کنید. برای این کار می‌توانید از ریسه‌های ال‌ای‌دی یا شلنگی بهره ببرید. البته باید بدانید که ساختار ریسه ال ای دی با نوع دیگر متفاوت بوده و به­دلیل همین تفاوت، کارایی‌شان هم با همدیگر فرق می‌کند.

معرفی ریسه ال ای دی

این محصول که با نام LED Strip هم شناخته می‌شود، از دیود‌های الکترولومینسانس تولید شده است. این دیود‌ها به‌ترتیب در یک نوار پلاستیکی یا فلزی چیده شده و در ‌واقع قرار گرفته‌اند. متداول‌ترین نوعی که می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد، مدلی پلاستیکی است. هر ‌کدام از این رشته‌های فلزی یا پلاستیکی را می‌توان به‌صورت جداگانه یا همان مستقل برنامه‌ریزی کرد. این برنامه‌ریزی نیازمند شناسایی ساختار ریسه ال ای دی است. وقتی به این مسئله واقف باشید، می‌توانید تنها با استفاده از یک ریموت یا کنترلر، نور آن را به‌صورتی که می‌خواهید بتابانید.

این قابلیت، به هر فرد امکان آن را می‌دهد که از LED Strip برای تبلیغات، دکوراسیون داخلی یا خارجی، خودروسازی یا حتی بسیاری از صنایع دیگر استفاده کند. جهت دانستن اطلاعاتی در مورد ولتاژ ریسه ال ای دی نیز می توانید مقاله وبسایت ما در این مورد را مطالعه کنید.

ساختار ریسه ال ای دی

آشنایی با ساختار ریسه ال ای دی

این محصول دارای تعدادی LED است که در یک فرم و به‌ترتیب قرار گرفته‌اند. تمامی آن‌ها به همدیگر متصل بوده و در یک رشته قرار می‌گیرند. تا این بخش از چنین قالبی را می‌توان همچون ساختار ریسه شلنگی دانست. این وسیله اغلب اوقات در چندین متر طولانی ساخته می‌شود. فرقی نمی‌کند که چند متر از آن را خریداری می‌کنید؛ در هر‌ صورت، تمامی آن‌ها دارای پایه فلزی هستند که می‌توانید ریسه را روی این پایه نصب کنید. می‌توان از قسمت‌های LED، PCB و پوشش به‌عنوان 3 جزء اصلی این وسیله نام برد.

  • LED: این قسمت که تمامی افراد با آن آشنایی دارند، به‌عنوان کوچک‌ترین قطعه در رشته‌ها شناخته می‌شود.
  • PCB: قسمتی که انرژی مورد‌نیاز ال‌ای‌دی‌ها را به آن‌ها می‌رساند با این نام شناخته می‌شود. PCB در ‌واقع یک برد است که LED‌ها روی آن قرار می‌گیرند. این برد الکترونیکی، همان منبع تغذیه است.
  • پوشش: وقتی اجزای داخلی به‌ترتیب روی یک رشته قرار گرفته و به هم متصل شده‌اند، حال می‌توان پوشش رویی که به‌عنوان لایه محافظ عمل می‌کند را روی آن‌ها قرار داد.

معرفی ریسه شلنگی

ساختار ریسه شلنگی با نوع ال‌ای‌دی تفاوت‌های واضحی دارد که آن‌ها را از هم تفکیک کرده‌ایم. پیش از آنکه به این قالب بپردازیم، لازم است با آن آشنا شوید. این محصول برای انتقال داده‌ها از میان یک دستگاه الکترونیکی به دیگر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد آن را با نام کابل شلنگی هم می‌شناسند. در ‌واقع این محصول تنها شباهتی که با نوع ال‌ای‌دی دارد، حالت رشته‌ای آن است؛ در غیر این‌صورت، شباهت زیادی با یکدیگر ندارند. اغلب از این وسیله برای کاربری‌های ساختمانی استفاده می‌شود. درون این کابل‌ها، رشته‌هایی وجود دارند که تابع یکدیگر بوده و به این ‌صورت عمل می‌کنند.

ساختار ریسه شلنگی

ساختار ریسه شلنگی

ساختار ریسه شلنگی به‌صورتی است که چند کابل شلنگی به هم متصل شده‌اند. هر ‌کدام از آن‌ها هم دارای قطعات کوچک‌تری هستند که با ترکیب و اتصال به یکدیگر این کابل‌ها را به‌وجود آورده‌اند. می‌توان فایبرگلاس، نایلون و پلی‌استر را به‌عنوان اصلی‌ترین موادی که برای ساخت این محصول به‌کار می‌رود، دانست. این وسیله کارایی ساختمان‌محور داشته و می‌توان آن را در برابر زلزله و باد هم در بیرون از ساختمان مقاوم دانست. اغلب این ریسه‌ها در طول‌هایی به اندازه 10 الی 50 متر ساخته می‌شوند.

کاربرد ریسه های ال ای دی

وقتی به‌صورت کامل با ساختار ریسه ال ای دی آشنا شوید، می‌توانید تا حد زیادی کارایی آن را هم حدس بزنید. می‌توان از این وسیله برای هتل، منازل مسکونی، مراکز مذهبی، فروشگاه‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده کرد. برای مثال می‌توانید آن‌ها را به زیر کابینت‌های آشپزخانه بچسبانید تا هم در زمان خاموش‌بودن لامپ‌ها زیبایی خاصی را در این بخش از خانه‌تان ایجاد کرده و هم در برخی مواقع دیگر نیازی به روشن‌کردن لامپ نداشته باشید. بهتر است این کار را به‌صورت مخفی انجام دهید تا جذابیت کار بیشتر شود.

کاربرد ریسه های شلنگی

ساختار ریسه شلنگی در هر نوعی که دارد به یک شکل نبوده و تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد. می‌توان از نوع معمولی، فلکسی، اس‌ام‌دی، نئون فلکسی و دارای ریسه ال‌ای‌دی به‌عنوان انواع این محصول نام برد. می‌توانید از هر ‌کدام از آن‌‌ها برای روشن‌کردن قفسه‌ها، در مسیر باغچه، اتاق‌های گیم، کافی‌شاپ، در لبه پنجره یا درب و… بهره ببرید.

مقایسه ساختار ریسه ال ای دی و ریسه شلنگی

مقایسه ساختار ریسه ال ای دی و ریسه شلنگی

نوع شلنگی دارای ساختاری است که لامپ‌های کوچک درون آن می‌توانند برق زیادی مصرف کرده و به همین دلیل هم گرمای بسیاری از خود تولید کنند. با‌توجه به همین مسئله ساختار ریسه ال ای دی بیشتر قابل‌قبول بوده و به همین جهت کارایی بسیاری هم دارد. کارایی هر ‌کدام از آن‌ها با‌توجه به قالبی که دارند، تعیین می‌شود.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید به دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان خود جلوه ویژه‌ای دهید، بهتر است با ساختار ریسه شلنگی یا ال‌ای‌دی آشنا شوید تا در هنگام خرید هر یک از آن‌ها دچار مشکل نشوید. این ریسه‌ها کارایی زیادی برای نور‌پردازی دارند و می‌توانند فضایی اختصاصی را برایتان به‌وجود بیاورند. برای آنکه بتوانید از ویژگی‌های این محصولات بهره‌مند شوید، می‌توانید به سایت ZinoLight مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *